Praegu on meil suhteliselt suur tõenäosus Euroopa Liidust toetust saada. Enne seda tuleb aga Balti riikide vahel ning iga riigi siseselt väga suur töö ära teha. Eestis on praegu maakonnaplaneeringute faas. Mulle tundub, et oleme teistest riikidest siin pisut ees. Lähinädalatel peaks ka ühisettevõtte loomine ministrite tasemel kinnituse saama.

Millal Rail Balticuga Poola sõita saab ja kui palju maksab pilet?

Positiivse stsenaariumi kohaselt saaks seda teha kümmekonna aasta pärast, aastatel 2023–2024. Takistusi on siin palju. Oleme juba kaugel, aga palju on veel ees ning riske on mitu. Nähes nüüd seda tööd lähemalt, mis on tehtud, on minu kindlustunne suur. Pileti hind peab olema konkurentsivõimeline, et inimene eelistaks raudteed lennukile. Ega praegu rongipiletite hinnad Euroopas odavad ei ole. (Briti konsultatsioonifirma AECOM-i uuringus on märgitud, et 2040. aastal võiks sõit Tallinnast Riiga maksta 32,30 eurot. – T. S.)

Loe pikemat usutlust Rail Balticu uue projektijuhiga ja saad teada, millal võiks reaalselt kolme Balti riiki läbiva raudtee ehitamiseks minna ning millist kasu Eesti suurprojektist lõikab.