“Eesti Raudtee laenukava arutatakse tuleval teisipäeval,“ märkis IFC pressiesindaja Afshin Molavi eile Washingtonist Eesti Päevalehele. Algselt pidi IFC koosolek kogunema 8. novembril.

Eesti Raudtee ja selle omanik Baltic Rail Services soovivad IFC-lt laenata kokku ligi neli miljardit krooni ehk 226,8 miljonit USA dollarit.

“Koosolek lükkub tavaliselt edasi, kuna selle liikmete ajakava ei kattu,” põhjendas Molavi. “Antud juhul ei ole mingit seost projektiga.”

Samas saatis IFC küsimusfaksi ka rahandusministeeriumi. Laenukavale peab heakskiidu andma ka Eesti riik kui üks raudteefirma omanikke.

“Faksis küsiti, kas aktsepteerime laenukava,” rääkis rahandusministeeriumi avalike suhete juht Hanna Hinrikus. “Me pole neile veel vastanud, kuid meie välislaenude komitee langetab lähiajal otsuse.” Hinrikus ei öelnud, kas vastus on laenukava soosiv.

“Mul pole laenuvõtmise kohta infot,” kinnitas Eesti Raudtee tegevdirektor Earl Currie. “Minu ülesanne on igapäevatööd teha, küll anname tulemusest kohe teada.” Samas soovitas Eesti Raudtee ühe omaniku Jarvis Internationali esindaja Andrew Smith laenu kohta täpsema info saamiseks just tegevjuhtkonnaga rääkida.

Eesti Raudtee kasutab IFC laenuraha muuhulgas veduripargi asendamiseks, rööpmete asendamiseks ja uuendamiseks, signalisatsiooni- ja sidesüsteemide parandamiseks, jaamade uuendamiseks ja investeeringuteks keskkonnakaitsesse.