Uuendatud hoones on rongireisijal kõik vajalik käe-jala juures: keset saali asuvad kassad, pank, reisibüroo, pagasihoid, fotokauplus, valuutavahetus. Piletiautomaadist on vilunumal tegelasel võimalik iseseisvalt pilet osta. Uue võimalusena saavad reisijad kasutada ka duši- ja mähkimisruume. Saalipinnast veidi kõrgemal platvormil asub bistroo “10 minutit”.

Teisel korrusel on kunagist traditsiooni taastav restoran Travel, kus aega maha võtta. 100-kohalises põhisaalis on ekraan, millel reisilt tulnu saab oma sõpradele näidata värsket videot või pilte. 30-kohalises hubasemas kaminasaalis saab diivanitel lösutades vaadata aknast vanalinna või nautida Mati Karmini meremiinist valmistud kaminas põlevat tuld.

Teisele korrusele on eelkõige kõrvalasuva hotelli klientidele mõeldes tehtud 200-ruutmeetrine päeva-spaa, kus pakutakse kõiksuguseid iluprotseduure: alates juuksurist ja maniküürist kuni mitmete massaažide ja soolakambrini välja. Salongi juhataja sõnul on hotelli kliendid protseduuridel tavaliselt hommikuti ja õhtuti, päevane aeg on tühjem.

Reisikeskuse teiselt korruselt saab mööda klaasist galeriid minna otse hotelli. Shnelli hotelli sisekujunduse läbivaks elemendiks on klaasi taha kuhjatud tillukesed kivikesed, mis tuttavad raudteerööbaste äärest.

Soodne majutus

Hoone euroremonditud kesk-konda sobib suurepäraselt “villane vaim”, kes figureerib Ott Kadariku tehtud suurtel fotodel. See on sootu ja näota tegelane, kellest õhkub soojust ja lapsemeelsust. Peale fuajee ja koridoride on mitmesugused fotod temast ka tubades, kõik väga omapärased ja meeldejäävad. Ainulaadne on ka raudteevaip, mis katab kõiki koridore. “Sellega rõhutame, et tegu on Eesti esimese raudteehotelliga,” sõnas GoHotel Shnelli tegevdirektor Raigo Triik.

Sisekujunduse autor Taisi Kadarik on jaganud hotelli toad kaheks pooleks – roheline, kust avaneb vaade vanalinna poole ja Snelli parki, ning sinine, kust avaneb vaade raudteele. Seitsmekorruselises hotellis on kokku 124 numbrituba, enamik kahetoalised. Kitsas fuajee annab juba aimu hotelli olemusest: turistiklassi tubade hind on kesklinna kohta soodne. “Tahtsime näidata, et ka kesklinnas saab head majutust alla tuhande krooni,” ütles Triik. Sinises toas ööbimine maksab 954, rohelises 1033 krooni.

Balti jaam uuenes

92 miljoni krooni eest

•• Balti jaam rajati aastal 1870 arhitekt Otto Rudolf von Knüpfferi nägemuse põhjal. Jaamahoones olid piletikassad, ooteruumid reisijatele ja VIP-tegelastele ning esmaklassiline restoran. Alguses oli Balti jaam läbisõidujaam, mitte tupikjaam, nagu praegu.

•• 1941. aastal pani taganev punaarmee jaamahoone põlema.

•• 1945. jaamahoone taastati osaliselt, 1960-66. renoveeriti täielikult.

•• 2004. aasta septembris alustati Balti jaama renoveerimist, uue reisikeskuse hoonet on plaanis veelgi arendada ja lõpetada aastaks 2010.

•• Uus reisikeskus Balti Jaam on valmis teenindama 3,1 miljonit inimest aastas.

•• Ehitus- ja renoveerimistööd läksid maksma kokku 92 miljonit krooni (sh 41 miljonit hotelli ehitus).

•• 1960. aastal renoveeritud jaamahoonest lähtuvalt renoveeris hoonet Skanska EMV. Hoonet iseloomustavad jätkuvalt minimalism ja funktsionaalsus. Säilitati olulisi jaamaelemente: jaamakell, kiri “Tallinn” hoone katusel, avati vanu müürielemente jm. Uute elementide hulgas on ka välisfassaadil asuv ekraan, millelt näidatakse möödujatele reisivideoid.