Hoolimata saare väiksusest elab seal 4,5 miljonit inimest (sama palju kui terves Norras) ja aastas käib sealt läbi veel kümme miljonit inimest. Ühtlasi on Singapur tähtis mere- ja õhuliikluse sõlmpunkt. Kõik kohad kihavad inimestest, tänavaid ummistavad autod, bussid, jalgrattad ja rongid.

Elu on muutunud seal üpris umbseks. See on ka põhjus, miks ametnikud kaaluvad Singapuri infrastruktuuri maa alla viimist. Ministeeriumid valmistavad ette plaane, mida annaks linna alla ümber ehitada – kaalutakse kõike alates veepuhastusseadmetest ja reservuaaridest kuni lennujaama osadeni välja. Iga valdkonda tuleb enne lõpliku otsuse langetamist hoolikalt hinnata ja see tähtis töö on jäetud suuresti Norra tunneliekspertidele.

Nimelt on Norra omandanud maa-aluste tunnelite rajamise ja kasutamisega paljude riikide silmis hea maine, kirjutab ScienceDaily. Skandinaavia suurima sõltumatu uuringuorganisatsiooni SINTEF uuringujuhi Eivind Grøvi sõnul pole veel teada, mida kavatsetakse maa alla ehitada, ent ta usub, et seal võiksid olla näiteks laoruumid. Singapuris ja Hongkongis on kaks maailma suurimat sadamat, kus laaditakse ja lossitakse hulgaliselt konteinereid. Ühtlasi on Singapuri valitsus algatanud mitme miljardi dollarilise projekti, et rajada üks maailma põhjalikumalt läbimõeldud maa-aluseid raudteevõrke.

Linna alla rajatav üle 33 kilomeetri pikkune tunnel loodetakse avada millalgi pärast 2010. aastat. Praegu sõidutab Singapuri raudtee päevas 1,3 miljonit inimest, vahendab Discovery Channel.