“Meil on olnud väga hea aasta esimene pool,” ütles reisikorraldaja Wris Toursi juhatuse esimees Margit Rebane-Pent.

Mai ja juuni on tavaliselt kehvad kuud puhkusereiside müümiseks, kuid sellel aastal murrab Eesti tavaliselt puhkuseks sobiv suvi traditsioone, lausus Pent. “Viie kuu käibekasv võrreldes eelmise aastaga on kuus miljonit krooni ehk 17 protsenti. Aasta alguse käive on 38 miljonit.” Ta lisas, et viimased kuud on olnud varasemate aegadega võrreldes koguni kaks korda edukamad.

Samas nentis Pent, et esimene kvartal näitab alati suuremat kasumit ja kasuminumbrite ütlemine kvartalite kaupa oleks petlik. “Reisikorraldamine on seotud suurema riskiga kui võrrelda reisibüroodega, kes toituvad komisjonitasudest. Wris Tours on reisikorraldaja ja seepärast ma reisibüroode trende ei iseloomustaks,” märkis Pent.

ESTRAVELI MÜÜK KASVAS VIIENDIKU. Reisibüroo Estravel juhatuse esimees Aivo Takis lausus, et firma eelmise kalendriaasta müügikäive oli 435 ja kasum kaheksa miljonit. “Selle aasta viie kuu müük kasvas 20 protsenti eelmise aasta sama perioodiga võrreldes,” rääkis Takis.

Kasumi avaldab ka Estravel poolaasta arvestuses, kuna kuude ja kvartalite vahel on muidu liiga eksitavad tehnilised kõikumised.

“Praeguse trendiga paistab siiski, et aastakasum jääb eelmise aasta omale alla, kuna kulud on vahepeal suurenenud,” märkis Takis.

Estonian Holidays’i tegevdirektor Andres Huul ütles, et selle aasta paremad kuud on toonud käibekasvu 12 ning kasumi kerkimist 18 protsendi võrra.

T‰arterreisid on käibele olulist lisa toonud ka Continent Travelile, peadirektor Ivo Koosti kinnitusel kustutas firma eelmisel aastal samas kahe miljoni krooni ulatuses ebaõnnestumise Sot‰i reisidega.

Varem on reisibüroo Reisiekspert teatanud, et teenis selle aasta esimeses kvartalis kasumit rohkem kui kogu möödunud aastaga kokku.

“Lahti pole midagi, ilmselt on siis terve eelmise aasta kasum piisavalt väike olnud,” kommenteeris Takis.

REISIBÜROO KESKMINE KASUM ÜKS PROTSENT. Takis toonitas, et klassikaline reisibüroo ja reisikorraldaja on kaks erinevat eriala, mida ei tohi segamini ajada.

“Normaalse hästi majandatud reisibüroo kasum on keskmiselt üks protsent müügikäibest. Väga eduka büroo puhul kuni kaks, seda juhtub väga harva,” ütles Takis.

Kasumi suurenemise taga nägi Pent mitut põhjust. “Olukorda on raske tarbimispeona hinnata, kuid 15 protsendi ulatuses kasutatakse erinevaid järelmaksuvõimalusi,” lausus Pent. “Siin tundub, kas on tegemist ülekuumenemisega või tahaks uskuda pigem, elatustaseme tõusuga.”