Šotimaa tänavu mais ametisse asunud peaminister Alex Salmond algatas kohe Šotimaale hüüdlause leidmise kampaania, kirjutab The Times Online. 

 „Tundus, et aeg on küps inspireerivateks sõnadeks, mis tekitaksid romantikatunnet ja ootusi samapalju, kui lubavad modernsust ja värsket tõhusust,”  jutustab The Times kerge irooniaga.

Kuus kuud hiljem ja pärast 125 000 naela ehk 2, 78 miljoni krooni kulutamist tehti uus ja huvitav hüüdlause eile teatavaks: „Welcome to Scotland”. Tõsi, konkreetselt copywriting’ule kulunud osa summast pole täpsustatud.

Tunnusfraas on plakatitel ka gaeli keelde tõlgitud: “Failte gu Alba”.

Tunnuslause hakkab inimesi tervitama Šoiti lennujaamades. Lausele seltsiks on pildid, mis näitavad „Šoti elu”. Üks pilt näitab üht poisikest muuseumis, teisel on vihmamantliga vanamees Edinburgh’is uitamas, kolmandal pildil on linnulennuvaade Invernessile.

Kampaaniakorraldajate sõnutsi annavad need pildid ülevaate Šoti elust. Teised selles nii kindlad ei ole.

„See tundub valitsuslik, ametlik ja staatiline. See ei suuda Šotimaa vaimu ega emotsiooni edasi anda,” kommenteerib Leith Agency tööd üks tunnustatud reklaamikorraldaja.

Eesti variant

Eesti Welcome to Estonia valmis 2002. aastal. Selle loomiseks kulus kümme kuud ja ligi 13,5 miljonit krooni, sellest kolm miljonit moodustas "rakenduslik pool".

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse loodud kontseptsiooni eesmärk oli aidata Eestit tutvustada investeeringute ja turismi sihtmaana ja kasvatada eksporti eeskätt Soome, Rootsi, Taani, Saksamaale, Suurbritanniasse, Venemaale, Lätti ja Leetu.

„Welcome to Estonia” arendmisega tegeles praegune presidendiproua ja toonane Brand Estonia projektijuht Evelin Int Lambot.