Eestlased hindavad arstiabi kvaliteeti üha kõrgemalt, kõige keerulisem on inimeste jaoks eriarsti juurde pääsemine.

Veerand kõigist viimase aasta jooksul eriarsti juures käinud vastajatest väitis, et neile ei antud kohe võimalust aega kirja panna, sest pika järjekorra tõttu hakati registreerima alles teatud kuupäevast.

Turu-uuringute AS-i uuringujuhi Tõnis Ormissoni sõnul kulub patsientidel aasta-aastalt järjest enam aega eriarstile registreerimisest kuni vastuvõtule jõudmiseni. Kui 2002. aastal jõu-dis kolmveerand eriarsti juures käinutest reaalse vastuvõtuni kuni kahe nädala jooksul, siis nüüdseks on nende arv vaikse, kuid stabiilse langusega jõudnud 60 protsendini.

Haigekassa sätestatud tingimuste järgi peaks patsient eri-arsti juurde pääsema kuu aja jooksul.

Eriarsti juurde registreerimist hindas probleemseks 18% patsientidest, valdavalt viidati pikkadele järjekordadele (75%).

Kaheksa protsenti elanikest on viimase aasta jooksul proovinud pöörduda arsti poole, kuid ei ole vastuvõtule pääsenud. Neist enamikul tekkis selline tõrge just eriarsti juurde pääsemisel.

Arstiabi kättesaadavust Eestis peab heaks või väga heaks 53% elanikest, mis on veidi parem kui eelmisel aastal.

Inimeste üldhinnang arstiabi kvaliteedile on positiivne, seda peab heaks või väga heaks 66% elanikest. Seega on hinnangud viimase kolme aasta jooksul järjest paranenud.

“Positiivsest küljest tuuakse kõige sagedamini välja meie meditsiinitöötajate kompetentsust, arstiabi kvaliteeti ning perearste ja perearstisüsteemi,” märkis Ormisson.