Kadrioru parki lõikav Reidi tee on plaanitud autode jaoks väga sujuvaks, kuid see suurendab märkamatult kiirust ja võib ratturitele ohtlikuks kujuneda, arvavad Taani linnaplaneerimise eksperdid. Foto: Andres Putting, montaaž

Taani ettevõtte COWI A/S värskelt valminud eksperdihinnang leiab, et Reidi tee planeering on liialt autokeskne, ning soovitab jalgrataste ja autode kohtumiskohad paremini läbi mõelda. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellitud arvamuses suurtele ja põhimõttelistele vigadele aga ei viidata. Kui praegu on uus tee planeeritud pigem maanteed meenutavana, siis taanlased rõhutavad, et tegu peab olema ikka linnatänavaga.

Esmalt soovitatakse vähendada autoliikluse dünaamilisust. See vähendab küll pisut liikluse voolavust, kuid teeb ohutumaks ristmikud, kus jalgratastega autoteed ületatakse. Ristmikel soovitatakse loobuda rohkem ruumi võtvatest kaarekujulistest parempööretest ja kasutada tavaliste ristmike varianti. Selline lahendus vähendab autode sõidukiirust ega tekita autojuhtidele illusiooni, nagu oleksid nad liikluses üksinda. Selle asemel – nagu ütleb eksperdihinnang – tuleks rõhuda just rattaliiklusele prioriteetsuse andmisele.

Avalehele
65 Kommentaari
Loe veel: