Nimelt on politsei Peetre surma kvalifitseerinud õnnetusjuhtumiks ja enam polevat põhjust midagi edasi uurida. Samal ajal aga ei osanud eile politsei ega päästeamet vastata küsimusele, millist mootorit laupäeval Tamula põhja läinud paadil kasutati. „Kust meie seda teame, paat on ju endiselt järve põhjas,” teatas Lõuna politseiprefektuuri pressiesindaja Agu Lall.

Mitu Tamula ääres kala püüdnud kalameest väidab, et paadi ümberminekut võiks uurida, sest niivõrd kindlat ja head alust, nagu seda on paat Progress, polevat võimalik lihtsalt ümber ajada. „Tegemist on väga turvalise paadiga, mille ümberminekut takistavad ju ka õhuballoonid,” rääkis Tamula ääres eile kalastanud Valentin.

Tundsid järve

Kalameeste seas levib ka kuuldus, nagu oleks laupäeva õhtupoolikul Tamula järvelt kostnud üsna võimsat paadimootori müra ja järvel olevat lühikest aega toimunud ka väike vigursõit. Tegemist on küll väidetega stiilis „üks kalamees kuulis seda teiselt kalamehelt”.

Eile Tamula järvel särgi püüdnud Aavo rääkis, et tema nägi Peetreid järvel lanti vedamas nii eelmise nädala neljapäeval, reedel kui ka laupäeval. „Võin öelda, et Peetred tundsid seda järve. Nad vedasid lanti õigel kiirusel ja õigetes kohtades. Keegi paadis olijatest pidi järve väga hästi tundma,” rääkis Aavo.

Eesti Päevalehele teadaolevalt oli paat Progress järvemudas mootorit pidi põhjas kinni. Sündmuskohal viibinud tuukrite väitel oli paadi mootor ligi 150–200 kilo raske, mida olevat selle paaditüübi koh­ta ebatavaliselt palju. Teoreetiliselt piisaks pisikesest kiirendusest ja äkilisest pöördest, et Progress ümber paiskuks, teavad paadi hingeelu tundvad kalamehed rääkida.

Taavi Peetre surnukeha leiti eile pärastlõunal.