“Selle tee-ehitusega likvideerime ühe kõige liiklusohtlikuma koha linnas,” ütles eile Tallinna abilinnapea ja ehitustegevust koordineeriv Toivo Ninnas.

Põhjaväilast Mere puiestee ja Ahtri tänava ristimikust Suur-Rannavärava tänavani kulgev lõik peab valmima novembriks. Tegemist on linnale elutähtsa ehitusega, mis kõrvaldab ummikud ning muudab liiklemise ohutuks lisaks sõidukitele ka jalakäijate ning jalgratturite jaoks, rääkis Ninnas tänavu suurimast ehitusobjektist.

KEERUKAS OBJEKT. “Tegemist on viimase paarikümne aasta keerukaima ehitusega, kuna maa sees on ohtralt igasuguseid kommunikatsioone ja kaableid,” lausus ehitusfirma Talter projektijuht Alo Kippar. “Need on vaja kõik asendada ja suruda ülikitsale maa-alale.”

68 miljoni kroonisest ehitusmaksumusest moodustab 58 miljonit just kommunikatsioonide osa. Usun, et mahume ehitustähtaega ning ka tellija leiab rahastamisele lahenduse, lisas Kippar.

Ninnase sõnul läheb kogu ehitusetapp maksma 73 miljonit krooni. Hoolimata ehitustööde algusest on summast puudu 38,5 miljonit. “Puudu oleva summa saame üksnes linnakassast võtta ja tuleb lahendada lisaeelarvega, küllap kõik linnajuhid ja eeskätt volikogu ka sellest aru saavad,” märkis Ninnas.

KAOB OHTLIK PÖÖRE ÜLE TRAMMITEE. Teelõigu valmimisega suunatakse Balti jaama poolt mööda Rannamäe teed tulev liiklusvoog uuele rajatavale teele teisel pool trammiteid. Uus liikluskorraldus kõrvaldab ka ohtliku vasakpöörde üle trammiteede Rannamäe teelt Ahtri tänavale. Rannamäe tee lõik Paksust Margaretast Ahtri tänavani on tulevikus kavas muuta turismibusside parkimiskohaks.

“Maksumaksja peab raha eest saama täismängu,” ütles linnapea Tõnis Palts. “Tänavu ehitatavalt Põhjaväila osalt sõidab päevas läbi 33 000 autot, uue lahendusega saab iga juht tipptunnil ajaliselt viis minutit võitu.”

Tuleval aastal jätkatakse Põhjaväila ehitust 72 miljoni krooni ulatuses. “Kogu Tallinna tee-ehitusprogrammi maht aastani 2006 on 1,7 miljardit, mis peaks Paltsi sõnul tulema eeskätt sisemise kokkuhoiu arvelt. “Raha seisab linnal lihtsalt niisama kasutult, näiteks Tallinna Soojusel hetkel 500 miljonit krooni.”