Nimelt teatas Tallinna pressiteenistus teisipäeval, et kuna bussigraafikuid tihendatakse 7%, muudetakse ka Viru ringi fooritsüklit busside kasuks. Pärast suvist bussiradade maalimiskampaaniat on liiklusvoog Narva maantee – Viru ringi – Pärnu maantee kandis muutunud tipptundide ajal nagunii üheks suuremaks pudelikaelaks. Paljud autojuhid on Narva maanteelt tulles hakanud kasutama võimalust sõita Liivalaia tänavat pidi ümber, aga see on omakorda kiilunud tipptundide ajal kinni sellegi suure tänava.

Viru ringil maa-alusest bussiterminalist väljasõitvate busside jaoks seniste 60- ja 90-sekundiliste fooritsüklite pikendamine ähvardab tekitada veelgi suuremaid seisakuid, mille tõttu on linn autojuhte üles kutsunud seda piirkonda üldse vältima, kui just sõidu sihtkoht pole konkreetselt seal.

„Ilmselgelt on see koht praegu maksimaalse kasutusega ja kui seal vähendada valgusfoori läbilaskevõimet viie sekundi võrra, siis see annab tuntava tulemuse. Selleks pole vaja isegi teada autode arvu,” selgitas Rüütelmaa, miks peaksid autojuhid senisest rohkem mõtlema hakkama, kustkaudu nad läbi kesklinna sõidavad.

Tema sõnul sõltub ühe valgusfooritsükli läbilaskevõime paljudest faktoritest – millised on juhid, autod, ilmastik (kas on libe või mitte). „Kui me võtame autojuhilt 60 sekundist viis sekundit ära, siis ainult selle viie sekundiga tekivad tõsised järjekorrad,” nentis ta.

Rüütelmaa kinnitas, et pealinnas on praegu valgusfoorid ikkagi timmitud nii optimaalseks, kui vähegi võimalik on. „Kui me võtaks kuskilt kümme sekundit maha ja midagi ei muutuks, siis peaksime hakkama uurima, mida me oleme valesti teinud,” ütles ta. „Kui me muudame ristmikel foorirežiime, siis me näeme kohe, kuidas see [liiklust] mõjutab.”

Mõelge läbi alternatiivid

Rüütelmaa sõnul kasutavad pealinna autojuhid siiamaani Viru ringi läbisõiduks, mistõttu ta kutsub üles otsima alternatiivseid marsruute. „Me ei räägi siin nendest, kes lähevad Viru tänavale,” selgitas ta, tuues esile just selle, mis punkte läbitakse siis, kui on vajadus jõuda ühest linna otsast teise.

Rüütelmaa tõi näiteks inimesed, kes on helistanud ja öelnud, et sõidavadki meelega Viru ringilt läbi, sest nii jõuavad kaks minutit kiiremini näiteks Pääskülast Lasnamäele. Järvevana tee ja Suur-Sõjamäe kaudu oleks ka võimalik sinna jõuda, aga tipptunnil on praeguse Tartu maantee ehitusobjekti tõttu seal samuti suur liikluskoormus. „Nende jaoks, kellel on vaja minna kesklinna, pole transiitliikleja taoline valik ju õiglane. See on liiklejate omavaheline küsimus – peaks teistega rohkem arvestama,” seletas Rüütelmaa. „Täna selle peale väga ei mõelda.”