Neljapäeva õhtul, kui koolipäev juba läbi, õpitakse ühes Tallinna Linnamäe vene lütseumi klassiruumis hoolega matemaatikat. Erinevalt tavatunnist, kus vähemalt pool klassi igavleb, õpetab energiline pedagoog matemaatikat õpilastele, kes ei pea lisatunni saamiseks paljuks Õismäelt linna teise otsa Lasnamäele õppima sõita. Kokku on klassis õpilasi kümnest Tallinna venekeelsest koolist ja kõik on tulnud eesmärgiga õppekavas pakutule lisa saada.

Peale matemaatika õpetatakse pärast tavatunde ka keemiat. „Ma tahan hambaarstiks saada, kahest tunnist keemiast nädalas ei piisa,” vastab 11. klassi neiu küsimusele, miks ta oma vaba aega teises koolis õppides veedab. Uurin mitu korda, kas asi on selles, et eesti õppekeelele ülemineku tõttu ei saa ta ainet päriselt selgeks, ent vastus on „ei”. Keemiat ja matemaatikat mõlemat õpetatakse ka tavatunnis vene keeles, seega on tundide eesmärk lisaõpe.

Loe edasi, millega koolis tegeletakse, miks sisuliselt üks, ent formaalselt kaks asutust omavahel raha jagavad, miks õpilastele kooli õppekavas pakutud tundidest ei piisa ja kuidas põhjendab linn kindlate venekeelsete koolide toetamist.

Avalehele
189 Kommentaari
Loe veel: