Selleks on tarvis ühistranspordi seadusse viia sisse muudatused, mida abilinnapea lubas hakata ette valmistama.

“Muudatusettepanekutes on arvestatud eelkõige tarbijate huve, kuid annab ka taksojuhtidele võimaluse tõrjuda turult kõrvale ilma tegevusloata tegijad,” ütles Promm.

Legaalsete taksode paremaks eristamiseks tehti ettepanek võtta kasutusele ühtse kujundusega registreerimismärgid.

Ümarlaual osalenud kuuest taksofirmast viis olid selle ettepanekuga põhimõtteliselt nõus. Takso teenindajakaardi omanik saaks autoregistrikeskusest spetsiaalse registrimärgi, mida ta saab kasutada nii kaua, kuni kehtib teenindajakaart. “Üks firma küll leidis, et see 600-kroonine investeering numbrimärgi väljavahetamiseks oleks liiga suur, kuid teised lahendused oleksid veelgi kulukamad,” nentis Promm. Tema sõnul on autoregistrikeskusest kinnitatud, et eristatavate numbrimärkide valmistamine pole raske.

Igal linnal oma märk

“Igal omavalitsusel võiks olla märgil oma tähis ning näiteks Kohtla-Järvel välja antud teenindajakaardiga ei tohiks Tallinnas taksot sõita,” ütles abilinnapea.

Linnatakso tegevjuht Allan Kottise pooldas mõtet igati. “See on ühekordne investeering, tehniline pass ja numbrimärk vahetatakse, numbrid jäävad ARK-i hoiule,” leidis Kottise. Tema hinnangul korrastaks selline erimärgistus taksoturgu, sest taksosid oleks kergem kontrollida ja ka kliendil oleks hea aru saada, kas tegu on legaalse taksoga.

Taksoettevõtete ümarlaual osalesid Tulika, Linnatakso, Marabu, Logo ja I.R takso ning taksojuhtide liidu esindajad.

Ülevärvimine liiga kallis

•• Ümarlaual kaaluti võimalusi kõik linna taksod ühtemoodi värvida või märgistada takso külg kogu sõiduki ulatuses ruudustikuga.

•• Leiti siiski, et kõik ühte värvi teha oleks ebarealistlik, sest taksojuhid ei kannataks neid kulusid välja. Ühe auto ülevärvimine maksab 10 000 – 15 000 krooni. Ruudustikud ja muud kleepsud oleks seevastu liiga kergesti järele tehtavad.

•• “Kindlasti oleme seisukohal, et nõue kehtestada taksoautodele ühtne värv on ebareaalne ega anna sisulisi muutusi kvaliteedi parandamisel,” ütles ka Tulika Takso juhatuse liige Mati Saar.

•• “Ühtne registreerimisnumber tõstaks kindlasti taksonduse mainet teenuse läbipaistvuse osas, samuti raskendaks ilma taksoloata tegutsevate isikute äriajamist.”