“Ütlen mitte ametnikuna, vaid emana ja inimesena, et mulle on see reklaam vastuvõtmatu,” lausus tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit. Tema sõnul mõjub surma rõhutav reklaam eriti raskelt just lapseootel naistele, kes on oma seisundi tõttu niigi tundlikud.

Aruniidu sõnul uurivad juristid reklaami kooskõla seadustega ning lähipäevil teeb tarbijakaitse otsuse. “Meil on hea meel, et Eesti Lastefond ja ka avalikkus on selle teema üles võtnud.”

Eesti Päevalehega ühendust võtnud naise sõnul tuleks reklaam kohe lõpetada. “Olen haiglas surnud lapse ema. Minu tunded on sügavalt riivatud. See on vägivaldne ja ahistav, mis toimub. Ma pean seda jubedat pilti kõikjal nägema... Kõik laguneb koost, ma nutan ja nutan, kuid mingid inimesed leiavad, et raha eest võib kõike,” kirjeldas naine.

Reklaami teostanud firma Vatson&Vatson juhataja Rain Teimani sõnul on see kõik tõlgendamise küsimus. “Reklaamide keelamine või lubamine ongi ametkondade asi. Meie reklaam ei saagi kellelegi meeldida. Ta on ebamugav, sunnib inimesi seisukohta võtma ja toob esile emotsioone,” lausus Teimann.

Mujal maailmas oleks tegu tüüpilise reklaamiga, märkis Teimann. Tema sõnul kirjeldab laste elude nimel annetama kutsuv reklaam adekvaatselt olukorda, kus igal aastal sureb Eestis üle 200 enneaegselt sündinud lapse. “Antud juhul oli surmateema sissetoomine vajalik. Positiivset tagasisidet on siin rohkem olnud, mida näitab ka annetajate suur hulk,” rääkis Teimann.