Kaubanduse vallas on mureallikad erinevad tehnikakaubad – kodumasinad, arvutid, telefonid. Märgatavalt on tõusnud nii kaebuste, järelepäringute kui infotelefonile saabunud kõnede arv lastevankrite kvaliteedi osas, teatas tarbijakaitseamet.

Jätkuvalt on probleeme kaugmüügi valdkonnas (internet, koduuksemüük jms), näiteks infotelefonile helistati septembris seoses kaugmüügiga rekordiliselt 41 korda. Peamisteks pöördumiste põhjusteks on tarbijate taganemisvõimalustega seotud küsimused ning kauba tarne hilinemine.

Kahekordistunud on reklaamiga seonduvate järelepäringute hulk – kui augustikuus laekus rekaami kohta 23 kirjalikku järelepäringut, siis septembris esitati juba 46 järelepäringut.

Tarbijakaitseamet koostas septembris kaubandus- ja teenindusettevõtetele 469 kontrollakti. Kontrollimise põhjal tehti 5 ettekirjutust ning 82 väärteootsust kogusummas 46 900 krooni.

Käesoleva aasta septembris esitati 270 avaldust, mis on võrreldes augustiga suurenenud 79 kaebuse võrra ning millest 102 hõlmas kaubandust ning 164 erinevaid teenuseid. Ametile laekunud 510 järelepäringut (augustis 422) jagunesid möödunud kuul järgmiselt – 160 kaubanduse, 201 teenuste ning ülejäänud muu (sh toidukaubad, reklaam, müügiedendus, hinnateave) kohta.

Ameti info ja nõustamistelefonile 6 201 707 helistati 1160 korral, neist 639 telefonikõnet puudutas tööstuskaupasid, 343 teenuseid, 24 toidukaupasid ning 24 reklaami.

Mobiilse meelelahutusteenusega seotud pöördumised on muutunud sagedasemaks, mistõttu kutsub amet mobiili/interneti vahendusel meelelahutusteenuseid tellides suuremale tähelepanelikkusele ja ettevaatlikkusele.

Telereklaamis esitatavas reklaamis on teenuse tingimusi kajastav tekst väike või pole piisavalt eetriaega selle lugemiseks, mistõttu ei tea paljud tarbijad endiselt, et ühte mobiilihelinat (või muud pakutavat) tellides liitub ta tasulise perioodilise teenusega. Samuti levivad veebipõhised testid - IQ-test, Surmatest jms, kus peale küsimustele vastamist peab sisestama oma telefoninumbri, et saada vastust.

Tarbijakaitseamet juhib tarbijate tähelepanu, et enne teenuse tellimist oma telefoninumbri või muude andmete sisestamist loeksid tarbijad läbi teenusega liitumise tingimused ning võtaksid teadmiseks, et liituvad seeläbi meelelahutusliku klubiga, millega kaasneb ka n-ö liikmemaks.

Kui tarbija avastab, et on enese teadmata liitunud mõne mobiilset meelelahutust pakkuva klubiga, siis peab teenusepakkujat teavitama soovist teenus lõpetada. Enamasti piisab sõnumist STOP teenusepakkuja numbrile, kuid kui see ei õnnestu (kinnitust ei tule), oleks kindlam sinna ise helistada. Kui tarbijal ei õnnestu klubist välja astuda või tekib teele muid takistusi, siis oleks kõige õigem pöörduda tarbijakaitseametisse.