"Aktsiisi määra tõstmise näol on tegemist lisakuluga, millega vedaja ei saanud 2005. aastal riigihankele pakkumist esitades arvestada," selgitas abilinnapea Margus Hanson.

Linnavalitsus võtab aktsiisi kompenseerimise aluseks bussifirma tegelikult läbi sõidetud liinikilomeetrite arvu, möödunud aasta arvutuste kohaselt peaks aktsiisi tõus iga liinikilomeetri hinnale lisama 74 senti. Aasta kohta teeb see arvestuslikult 2,5 miljonit krooni lisaraha.

"Lõpliku summa kujunemine sõltub sellest, milline on busside suvine graafik ning kui õhtustel aegadel peaksid tulevikus busse asendama väikesed bussid, on ka diislikulu tunduvalt väiksem," selgitas abilinnapea Margus Hanson.

Kütuseaktsiisi tõusu kompenseerimiseks sõlmivad Tartu linn ja AS GoBus töövõtulepingu lisa, mille kohaselt linn lähtub aktsiisimäära tõusu kompenseerimisel avaliku teenuse pakkumisel läbi sõidetud liinikilomeetritele kulunud kütusekulust, GoBus omalt poolt esitab iga kuu linnale aruande eelmisel kuul läbitud liinikilomeetrite ja kütusekulu kohta.