“Loodame, et jõuludeks saab lõpuks selgeks, kuidas Tartu maantee läbimurre hakkab välja nägema ja kuidas seal avastatud varemeid eksponeerida,” ütles säästva arengu ja planeerimise ameti (SAPA) juhataja Ike Volkov. “Kuue pakutud variandi seas on päris häid lahendusi, kuid eelistuse peab linnavalitsus tegema koostöös arhitektuurinõukoguga.”

Neli arhitektuuribürood esitlesid läbimurde lahendust muinsuskaitse nõukogus. Kõige kallim ehituse variant läheks maksma 12 miljonit ja kõige odavam alla miljoni krooni.

Muinsuskaitse nõukogu esimees Toomas Tamla ütles, et pakutud lahendused võib jagada kahte rühma. “Ühed pakuvad nii-öelda viaduktilahendust, mis on kallim, ja teised näevad sõiduteed samal tasapinnal ümberkaudsete tänavatega,” lausus Tamla. Tema sõnul pakub odavaim lahendus võimalust jätta varemed katmata ja eraldada nad vaid piirdega.

“Muinsuskaitsele see variant kindlasti ei sobiks, sest vabas õhus saaksid varemed kannatada,” ütles Tamla. “Mina pooldaksin kõige kallimat varianti, kus viadukt kulgeks üle terve läbimurde ja jääks kahetasapinnaliseks Liivalaia ristini välja. Kuid loomulikult tuleb arvestada reaalseid rahalisi võimalusi.”

Ike Volkovi kinnitusel tuleb valiku tegemisel arvestada, et muinsuskaitse on luksus. “Kui tahame olla tsiviliseeritud riik, peame käituma ka vastavalt ja mitte leppima kehva lahendusega,” ütles ta. “Raha kulutamisega väärtustame ka selle piirkonna keskkonda.”

Tamla ütles, et muinsuskaitsenõukogu on oma töö Tartu maantee läbimurde osas lõpetanud ja edaspidi räägivad lahenduse valimisel kaasa muinsuskaitseinspektsioon ja Tallinna kultuuriväärtuste amet.