Ohutuse tagamiseks tuleb pidevalt jälgida katusele kogunenud lume kogust ning lumi ja jää õigeaegselt ära koristada, teatas Tehnilise järelevalve amet. Katusekonstruktsioone võib märja lume korral ohustada juba lumekiht paksusega 0,3 m.

Liigne lumekoormus ohustab kõige enam teras- ja puitkonstruktsioonidega kergehitisi või nende osasid (varjualused, varikatused, karniisid), lameda katusega või väikese katusekaldega ehitisi (bensiinijaamad,spordirajatised, angaarid, estakaadid) ning vanemaid amortiseerunud ehitisi.

 Erilist tähelepanu nõuavad katustel kohad, kus on katuseastmed või katus piirneb kõrgema ehitisega, sest sellistesse kohtadesse kuhjub tuulega lund hangedena koguses, mille koormus võib mitmekordselt ületada katusele lubatavat lumekoormust. Samuti tuleks vältida lume ja jää kogunemist katuse räästarennidesse ning sadevee äravoolutorudesse ja -lehtritesse, kuna see võib kahjustada sadeveesüsteeme ning takistada katuselt sadevee ärajuhtimist.

Tehnilise järelvalve amet meenutab, et lume ja jää eemaldamisel katuselt on oluline järgida järgmisi nõudeid:

• Ohutuks liikumiseks katusel tuleb sinna paigaldada katusesillad ja -redelid.

• Tööde teostajatel peab olema nõuetekohane turvavarustus.

• Lume ja jää sulatamisel tuleb vältida keemilisi aineid ja tehnoloogiaid, mis võivad kahjustada katust või sadeveesüsteeme.

• Lume ja jää mehaanilisel eemaldamisel tuleb kasutada õigeid vahendeid, et vältida külmaga rabedaks muutunud katuse või selle katte lõhkumist.

• Lumel ja jääl ei tohi lasta kukkuda madalamatele hoonetele ja inimeste liikumistsooni. Inimeste liikumistsoon tuleb tööde teostamise ajaks piirata ohutuslintidega.

• Lume ja jää katuselt libisemise takistamiseks tuleks katusele paigaldada lumetõke.

Vastavalt ehitusseadusele vastutab ehitise ohutuse eest selle omanik. Ennetamaks ehitise katusele koguneva lumega kaasnevat ohtu ehitisele, samuti inimestele ja ümbritsevale keskkonnale, peab ehitise omanik võtma tarvitusele vastavad meetmed. Ehitiste ohutuse tagamist kontrollivad kohalikud omavalitsused ja Tehnilise Järelevalve Amet.