14.06.2013, 04:35
Telefonikasutajad maksavad kinni soovimatu teenuse
250 000-le Tele2 numbrile seadistatud „üritatud kõne” teenuse tasust helistaja keelduda ei saa.
FOTO:
Toimetuse poole pöördus murelik lugeja, kes avastas enda mobiiliarvel ootamatu väljamineku. Summa ei olnud suur, kuid lugeja arvates on iga väljaminek oluline. Arvet lähemalt uurides jõudis ta arusaamisele, et raha oli võetud ka kõnede eest, mis oli tehtud Tele2 kliendist sõbra väljalülitatud telefonile. „See tundus uskumatu ja seetõttu tegin katse, kus helistasin nii EMT kui ka Tele 2 kliendile, kelle telefon oli välja lülitatud, ja tõesti läks viimasele helistamise eest raha,” rääkis lugeja. Erinevus oli vaid see, et Tele2 numbrile helistades kostus teade, et „Telefon on välja lülitatud või teeninduspiirkonnast väljas. Teie telefoninumber koos kõne toimumise ajaga edastatakse SMS-i teel”.
Tele2 kommunikatsioonijuhi Hans Saarvelti sõnul on tegemist üritatud kõnede teavituse teenusega, mis saadab SMS-iga infot üritatud kõnede kohta, mis tehti, kui telefon oli teeninduspiirkonnast väljas või välja lülitatud. Tele2 kliendi jaoks on teenus tasuta, kuid selle eest maksavad need, kes välja lülitatud telefonile helistavad. Tele2 võrku helistav inimene ei saa aga valida, kas teenust kasutada või mitte.