Tänavu on pealinnal kavas luua ligi 1500 sotsiaaltöökohta. Tööd saavad hooldustöötajad, abikasvatajad ja pargivahid.

„Haljasalade ja parkide hooldustöölisteks, pargivahtideks ja bussiootepaviljonide koristajateks on kavas värvata umbkaudu 140 töötut,” rääkis Teniste. Täpsemad arvutused alles käivad ja lähinädalal saab selgeks, kui palju töökohti luuakse. Kohtadele kandideerijatele esitab linn kaks väga selget nõudmist: tegemist peab kindlasti olema registreeritud töötu ja Tallinna elanikuga.

Kulub 70 miljonit

Mis kalmistutele ja parkidesse töötud suunatakse, pole esialgu veel selge – nimekiri peaks selguma lähiajal. Pargi- ja kalmistuvahtide tööülesannete hulka kuulub muu hulgas valvataval territooriumil avaliku korra tagamine, sealviibijate abistamine ja suunamine, regulaarsed ringkäigud pargi või surnuaia territooriumil, pargiteedelt ja murult olmeprahi ja murdunud okste koristamine ning vajaduse korral lihtsamad haljastustööd ja eriolukordadest teatamine.

Hooldajatele, kes hakkavad abistama näiteks puuetega lapsi ja noori, erikoolitust ette nähtud ei ole. Küll aga läbivad kõik töötud üldkoolituse. „Hooldajate töökohtade puhul on siiski tegemist n-ö assisteerivate tegevustega, mis oma iseloomult ei sea kõrgeid nõudmisi (eri)oskuste osas. Kindlasti on oskustest tähtsam roll isikuomadustel,” lisas Kairi Teniste. Kõigile on garanteeritud miinimumpalk ehk 4350 krooni. „Osal töökohtadel on töötasu ka kõrgem,” märkis Teniste.

Kokku on linn kavandanud sotsiaaltöökohtade jaoks tänavu 70 miljonit krooni, mis suunatakse nii linna enda kui ka eraettevõtetesse. 2009. aastal sai positiivse rahastamisotsuse kokku 17 ettevõtet 206 sotsiaalse töökoha loomiseks. Otsustatud toetuste kogusumma on praegu 12,5 miljonit krooni.

Peale selle annavad õigusteaduse tudengid Tallinna linnavalitsuse teenindusbüroos alates eilsest taas linnakodanikele tasuta juriidilist nõu. Telefoni teel konsultatsiooni ei anta. Abi saamiseks tuleb teenindusbüroosse kohale tulla, teenindatakse elavas järjekorras.

Sadama bussist saatjaid ei leia

•• Tuhandetest sotsiaaltöötajatest hoolimata ei leia reisisaatjaid sadama-lennujaama vahet sõitvast bussist nr 2.

•• „Liini nr 2 operaator on MRP Linna Liinid AS ja nad on linnalt ka sotsiaalsete töökohtade toetust taotlenud busside, territooriumi ja töökodade koristajatele,” nentis Kairi Teniste. Reisisaatjate palkamist on linnal tema sõnul võimalik firmale vaid soovitada. „Seda põh­jusel, et eraettevõtetele saame anda toetust kuni 2/3 tööjõukuludest. Seega peab 1/3 olema ettevõtte oma panus.”

•• MRP Linna Liinide juhatuse liige Rein Vinni sõnas, et reisisaatjate töölevõtmist ei ole firma kaalunud. „Ma ei leia, et sellel liinil teenindus kannataks,” lausus Vinni.