Umbes selline näeks välja Rail Balticu raudtee. Kiirrongid sõidaksid 66 meetri laiuses taradega piiratud koridoris. Illustratsioon: majandus- ja kommunikatsiooniministeerium

Et kahe kõrge tara vahel kulgema hakkav Rail Balticu kiirraudtee metsloomade liikumist vähem takistaks, tuleks rööbasteele rajada kuni 30 ülepääsukohta, hindavad meie loomauurijad.

Muidu kujuneks Rail Balticust omamoodi Hiina müür, mis jagab Eesti metsloomade jaoks kaheks, sest kuni 240 kilomeetrit tunnis kihutav rong peaks sõitma vähemalt 2,5 meetri kõrguste tarade vahel. Raudtee kavatsetakse ääristada kõrgete piirdeaedadega vältimaks võimalust, et inimesed või suured loomad – näiteks põdrad, metskitsed, metssead, karud, hundid või ilvesed – rongi ette satuvad.

Artiklit täismahus lugedes selgub, kui palju ökoduktid maksma läheksid.

« Avalehele 77 Kommentaari
Loe veel: