Uurimus: usaldussuhte puudumine saab lastele tulevikus saatuslikuks
26-aastasel lastekodus üles kasvanud noormehel on keskkool siiani lõpetamata. „Kool ei olnud põhiline. Ma ei mäleta, mida ma siis oluliseks pidasin, aga kool see ei olnud,” meenutas ta intervjuus magistritöö jaoks, mis uurib lastekodulaste arengut. SOS Lastekülla läks ta elama vahetult enne neljandasse klassi minekut.
Tema avameelsest kirjeldusest selgub, et pereemaga nad tema soovimatusest õppida eriti põhjalikult ei kõnelenud. Jääb mulje, et pereema ei teadnudki, mis tegelikult tema kasvandiku elus toimus. Ühel hetkel oli poiss juba kamba liige ja tarbis alkoholi. Sellele reageeris pereema ägedalt ja poissi karistati.
Nüüd on noormees laotööline ega ole oma eluga rahul. Ta küsib endalt endiselt: miks ma peaksin kooli lõpetama? Noormees ei usu, et haridustee jätkamine võiks tema probleemid lahendada.
Kõnealuse poisi ja 12 teise Keila SOS Lasteküla lapsega tegi intervjuu samas organisatsioonis töötanud Kalle Laane oma Tallinna ülikoolis äsja kaitstud magistritöö „Keila SOS Lasteküla laste koolikogemus ja arengu planeerimine” jaoks.