Väike-Ameerika tänavale üles seatud kiirusemõõtmise tabloo näitas, et Koidu tänava ristmikuks jõuab iga 28. autojuht oma sõidukist sadakonna meetriga välja pigistada lubatust suurema sõidukiiruse.

Transpordiamet seadis sõidukiiruse mõõtmiseks tablood Väike-Ameerika 29 ja Luha 3 juurde nädal tagasi, et uurida Uue Maailma liikluse rahustamise vajadust.

Tabloodega varustatud Väike-Ameerika ja Koidu tänava ristmik on paik, kus on ikka ja jälle autoõnnetustest klaasipuru maas. Luha ja Koidu ristmik on omakorda õhtuse tipptunni aegu üks tiheda liiklusega kohti, kus jalakäijal tuleb olla valvas.

Kaheksa päeva statistika järgi sõidab Luha tänaval lubatust kiiremini 1,4 protsenti autojuhte. Tänavat ööpäevas läbivast keskmiselt 2275 autost iga viiendik sõitis 40–50 km/h ja veidi üle poolte 30–40 km/h. Väike-Ameerika tänaval ületas piirkiirust keskmiselt 1666 autojuhist 3,6 protsenti ehk umbes 60 juhti päevas. 36 protsenti sõitis 40–50 km/h ja 37 protsenti 30–40 km/h.

“Olukord pole üldse hull,” ütles abilinnapea Jaanus Mutli. “Praegu on küsimus, kas langetada seal piirkiirust, sest selles Uue Maailma seltsis on väga aktiivsed inimesed, kes oma piirkonnast hoolivad.”

Transpordiamet tõi kiirustablood tee äärde Pärnu maantee, Tehnika ja Endla tänava vahel laiuva Uue Maailma seltsi ettepaneku peale muuta kodukant liikluse rahustamise näidisalaks – laiendada kõnniteid, rajada miniringe ja kujundada asumi keskel olev viie tänava ristmik ümber autovabaks väljakuks.

Uue Maailma elaniku Mihkel Kaevatsi arvates uuringu tulemus üllatas. “Luha tänaval on nad pannud tabloo pöörangu peale, kus hoog on maha võetud,” ütles ta. “Minu meelest käib väga tõsine kihutamine. Ei saa rahulikult tänaval käiagi, kogu aeg pead olema ettevaatlik.”

Kaevatsi sõnul pole eesmärk autosid tõrjuda, vaid liiklust aeglustada nii, et ka autojuht jõuaks ümbrust nautida: “Auto on nagu kookon. Me tahaksime, et autojuht, kes on autos, poleks tankist. Et ta suhestuks tänavaga.”

Kuigi Väike-Ameerika tänavalt läheb läbi liinibussi marsruut, ei ole see liiklusteenistuse direktori Mati Songisepa sõnul takistuseks liikluse rahustamisel, kui vajadus peaks tekkima.

Linn toetab jalgrattaid

“Tuleb lihtsalt panna märk välja. Liiklejal on silmad peas,” ütles Songisepp.

Koostatava teemaplaneeringu järgi toetab Tallinn igati kergliiklust.

“Jalgrattasõit peab Tallinnas muutuma sedavõrd ohutuks ja meeldivaks, et elanikud ei peaks piirama ei enda ega laste rattasõitu,” seisab dokumendis.