Valdav enamik pakettreiside vahendajaid vilistab seadustele
Kuna tarbijakaitseamet saab vahendaja kaudu pakettreisi ostnud inimestelt pidevalt kaebusi, tegi amet eelmise aasta lõpus ja selle aasta alguses hulga kontrolloste ja küsis reisisoovijat mängides reisipakkumisi.
Tulemused olid masendavad. Esiteks küsisid tarbijakaitseameti töötajad uuringu käigus reisipakkumist ligikaudu sajalt reisivahendajalt, kellest vastuse saatis vaid 39. Teiseks võiks tarbijakaitse arvates panna neist 39 kontrollostust rahuldava hinde üksnes kolmele, ülejäänud ei küündinud isegi selleni. 33 reisi puhul ei näidanud reisivahendajad pakkumises, kes reisi tegelikult korraldab, ja kolmes tehingus esitati koguni teadlikult valeandmeid.
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski selgitusel on reisivahendajal kohustus teavitada tarbijat, kes on pakkumises toodud reisi korraldaja. Samuti tuleb anda infot reisisihtkoha ja -teekonna, reisitasu suuruse, kasutatavate sõidukite ja majutuse liigi, toitlustamiskava, passi-, viisa-, kindlustus- ja tervishoiualaste nõuete kohta.