Volitatud elektriinsener Paul Einaste heidab ümberehitatud Veerenni ja Tehnika ristmikule ette tänavavalgustuse asetust ja valikut, mis liiklussõlme keskele paigaldatuna võib autojuhti pimestada.

Elektriinseneri hinnangul on ristmiku ehituslik lahendus uudne, hea ja ilus ning väärib autojuhtide suviseid ümbersõidukannatusi. “Valguspaigaldis on aga liiklusohtlik, sest  liiklussõlme keskele paigaldatud valgustid on madalamal tasapinnal ja mastiga pole kõrgust reguleeritud,” ütles Einaste.

Inseneri sõnul on autojuhi silmade kõrgusele paigaldatud pimestavad valgustid, kuigi saadaval on hulgaliselt mittepimestavaid. Põhiline eksimus on elektriinseneri sõnul valitud kumer klaas.

Kuigi selliseid, pigem parki sobivaid valgusteid kasutatakse ka mujal, on nad tavaliselt kõrgel masti otsa ega häiri seetõttu liiklejaid. “Sellises väga tähtsas ja liiklust otseselt mõjutavas kohas on valgustite puhul tehtud kahetsusväärne ja suur möödalaskmine,” leiab Einaste.

Kõige lihtsam lahendus on asendada ümarate klaasidega valgustid siledatega.

“Mittepimestavad valgustid maksavad täpselt sama palju. Lihtsalt ehitajal ei ole missioonitunnet,” nentis Paul Einaste. “Paneb valgustid üles, esitab linnale arve ega mõtle, et 20 aastat on need valgustid üleval ja rikuvad autojuhtide head sõiduolemist.”


Probleemi teadvustatakse

Ehitusjärelevalvega tegelenud Teede Projektijuhtimise aktsiaseltsi tänavavalgustuse spetsialisti Taavi Havi sõnul olid sellised valgustid ette nähtud ehitusprojektis ja projekteerijatelt on selle kohta aru päritud.

“Oleme probleemiga kursis. Praegu peavad projekteerijad esitama arvutused, kas piisab valgusintensiivsuse vähendamisest või tuleb valgustid asendada,” ütles Havi ning lisas, et vastust oodatakse projekteerijatelt lähipäevadel.

Transpordiameti liiklusteenistuse direktor Mati Songisepp ütles, et keegi pole valgustuse üle kurtnud ja ta ise pole pimedal ajal Veerenni tänava ristmikult läbi sõitnud. “Kas peab valguse sisse vaatama? Õhtul vastu päikest sõites paistab päike ka silma,” märkis Songisepp.

Valgustushädast polnud kuulnud ka tee-ehitusi kureeriva kommunaalameti juhataja asetäitja Peep Koppel. “Uurime elu natuke. Siiani pole probleemi olnud,” ütles ta.

Veerenni tänava ringristmik avati liiklusele 1. novembril, jalakäijad maa-alust tunnelit kasutada veel ei saa.

Tegemist on esimese etapiga Tehnika-Filtri ühendusteest, mille ehitasid K-Projekti projekti järgi Tallinna Teede aktsiaseltsi töömehed.