Kas Teie ootamatut tõusu Edelaraudtee põhiomanikuks ning arvestades senist tegevust EVR Ekspressi esindamisel võib kirjeldada raudtee-kuningaks kerkimisena?

Reisijateveoga tegelevatest firmadest ei tasu raudtee-kuningaid otsida. Raha liigub raudteel ikka kauba- ja eeskätt kütusevedudes. Arvatavad raudtee-kuningad Edelaraudtee teenust ei osuta ega kasuta.

Miks Te siis Edelaraudtee ostsite, kui see nii rentaabel ei paista?

Erilist kasumit ei saa reisirongiliikluses teenida, see on selge, aga samas on võimalik efektiivsust oluliselt tõsta. Kuna olen seotud ka teise samalaadset teenust pakkuva firmaga EVR Ekspress, siis näen, et just koostöö muudab Edelaraudtee efektiivsemaks.

Milline Teie seos rahvusvahelist reisijatevedu korraldava EVR Ekspressiga siis on?

Ma täpsemalt ei kommenteeriks, aga eks mul veidi ka omanikutunnet on. Inglaste tagasitõmbumisel oli ilmne, et Edelaraudtee oli Eestis ostukõlblik üksnes EVR Ekspressile. Ega siin rohkem samas vallas eraomanikega ettevõtteid pole.

Mida Vichmann ja Edelaraudtee äripartner Henn Ruubel firmaga ette võtavad?

Välistatud ei ole isegi ühinemine EVR Ekspressiga. Täna on ebaselge, kas üks ostab teise ära või vastupidi või tehakse lihtsalt koostööd. Me ei ole seda veel arutanud. Küll tahavad inglased kindlasti osaleda EVR Ekspressi tegevuses ja oma lippu ka Moskva suunal lehvitada. Selliseid rahvusvahelist reisijatevedu korraldavaid lääne firmasid ei ole just palju.

Meie jaoks ei ole erastamine kindlasti mõeldud lühiajalise projektina ega kanna spekulatiivset eesmärki. EVR Ekspressi näide on selle tõestuseks piisav: erastamisjärgse ligi kolme aasta jooksul on enamus EVR Ekspressiga seotud inimesi samaks jäänud. Mingiks sillaks riigi ja suure, ilusa omaniku vahel me kindlasti ei ole.

Milline raha mängus on, milline oli ostuskeem? Kuidas jaguneb osalus Teie ja Ruubeli vahel?

Oleme kokku leppinud, et seda ei kommenteeri üldse. Küllap on kõigil isiklikke vahendeid, riski ja vastutust alla pandud. Aga ei kommenteeri kes, kui palju ja kuidas.

Juhatusse ma kindlasti ei hakka kuuluma ja vähemasti lähiajal ka nõukokku mitte. Arvan, et mind võetakse kuulda ka nõuande korras.

Kas Edelaraudtee taga on ka Tiit Pruuli?

Pruuli on rännumees, talle meeldib rohkem ümber ilma reisida. Kurb, aga temal praegu Edelaraudteega pistmist pole. Ta soovib igasugusest raudteest ja siinsetest ärimeestest eemal olla.

Olete mingilgi moel raudtee erastaja BRS-iga seotud? Kuulute varsti Eesti Raudtee omanikeringi?

Eesti on väike riik. Loomulikult olen korduvalt vestelnud kõigiga, kes on raudteega seotud. Olen valmis selle asjaga mingil määral tegelema, kuid eelduseks on realistlikuma äriplaani koostamine.

Minu teada on Hansapanga poolt kalli raha eest koostatud BRS-i äriplaan selline, mis ei võimaldanud Hansapangal endalgi erastamist finantseerida. Nii et Hansapank kirjutas parema käega äriplaani valmis, kuid vasak käsi ei tõusnud laenu andma.

Mul ei ole BRS-iga hetkel mingeid seoseid, ma ei kuulu omanikeringi, mul ei ole optsiooni- ega muud seesugust lepingut.

Minu poole pole pöördutud ja ma ei ole üritanud ennast atraktiivseks teha.

Kas Hansapank astus kõrvale Vichmanni pärast? Kuidas Hansapanga põlu alla sattumine Teie loomulikku äritegevust pärsib?

Suhted ei ole head, kuna suhted ei ole head kahe inimesega, kes on Hansapanga eesotsas. Aga palju tavaline klient tippjuhiga ikka kokku puutub. Olen kogu aeg Hansapanga klient olnud, nimetamisväärseid probleeme pole olnud.. Arvan, et nad on piisavalt arukad, et mitte seostada projekte mingi isikuga. Kui ma oleks BRS-iga seotud, siis oleks see neile pigem kindlust sisendav faktor.

Kas Vichmann rikastub sadade miljonite võrra veelgi, arvestades Teie huvi Valga külmvagunite depoo nõude vastu?

EVR Ekspress täiendab sellega üksnes remondibaasi. Ma ei ole sugugi kindel, kas nõuet üldse on. Näen hoopis meie puhul lepitavat funktsiooni, kindlasti ei kavatse me Eesti Raudteelt selliste nõuete alusel kunagi ühtegi summat nõuda.