Juri Essi sõnul on oluline, et inimesed ei tuubiks materjali pähe, vaid saaksid asjast aru. Foto: Jaanus Lensment

„Ma ei tea ühtegi selle ala spetsialisti, kes ütleks, et eksamiküsimusi ei pidanud uuendama. Probleem on tegelikult selles, et need küsimused, mille järgi inimesed praegu õpivad, on pärit 1990-ndatest. Igasugused lollakad küsimused mootori detonatsiooni kohta on sealt pärit. Seda piletikomplekti pidi uuendama ja on väga tänuväärne, et seda on tehtud,” kiitis Ess maanteeameti otsust eksamisüsteemi muuta. Nimelt võttis amet juhilubade saamiseks vajalikul teooriaeksamil esmaspäevast kasutusele uued küsimused. Erinevalt vanast süsteemist, kus korraga võisid õiged olla mitu vastusevarianti, on uues süsteemis igal küsimusel ainult üks õige vastus.

Sedasi on välistatud segadust tekitavad ja need küsimused, mille eesmärk on lihtsalt eksamineeritavat ninapidi vedada. Maanteeameti sõnul jäävad eksami teemad samaks, nüüdses süsteemis käsitletakse endiselt liikluspsühholoogiat, liiklusohutust, liiklusreegleid ja auto tehnoseisundit. Seda kinnitas ka Juri Ess.

Avalehele
78 Kommentaari
Loe veel: