Elektriliste tõukeratastega saab praegu pealinnas vurada kuni 20 km/h. Fotol on CityBee tõukerattad. Foto: CityBee

Kõikide uute nähtustega on alati õhus küsimus: kas hakata asja kohe riiklikult reguleerima ja panna uutele teenusepakkujatele peale normidele vastamise koormus või lasta uuel olukorral pisut settida ning hakata tekkinud probleeme siluma tagantjärele? Võrreldes näiteks sõidujagamisteenustega, mille õiguslikuks korraldamiseks oli vaja ühistranspordiseaduse muudatust, on elektritõukerataste olukord mõnes mõttes haruldane: initsiatiivi on reguleerimisel võtnud erasektor koos kohalike omavalitsustega.

Eriti ilmekas näide on Tallinna koostöö Bolti ning CityBeega. Tallinna Kesklinna linnaosa vanem Vladimir Svet tunnistas, et praegune olukord ongi paljuski tingitud just õiguslikust vaakumist. Riiklikul tasandil pole loodud juriidilist raamistikku, mis võimaldaks kohalikul omavalitsusel liiklust korraldada. Seetõttu on praegu edasi liigutud mudeliga, kus ettevõtte ja linna vahel sõlmitakse leping, mis võimaldab kohalikul omavalitsusel kontrollida, mida elektritõukerataste pakkujad Tallinnas teevad, seejuures selleks seaduseid või määruseid juurde loomata. „Kuna tegemist on kahe väga hästi kättesaadava ettevõttega, millest üks on konkreetselt Eesti ettevõte ja teisel on Eestis kohapeal oma töötajad, on meil ettevõtetega väga hea kontakt ning seetõttu on praegu asjade kokku leppimine toimunud edukalt,” sõnas Svet.

Avalehele
19 Kommentaari