Foto: REUTERS/SCANPIX

Facebook tahab uuendusega ära kasutada niiöelda "teise ekraani" trendi, mis kujutab endast eriti just telesaadete fänne jagamas oma kogemusi vaadatust sotsiaalmeedias.

Kui rakendus tunneb ära kuulatava loo või saate, saab kasutaja selle kohta oma Facebooki profiilile või valitud sõpradele postitada. Rakendus kasutab kasutajate telefoni sisse ehitatud mikrofoni, et ära tunda taustal mängiv muusika või saade. Kui rakendus tuvastab muusika või saate heli põhjal ning leiab andmelaost vaste ja kasutaja hakkab oma kontole midagi postitama, ilmub postituse kasti väike ikoon, mis lubab kuulatavat-vaadatavat oma tutvusringkonnaga jagada.

Kuigi tegemist on kasutaja poolt välja lülitatava võimalusega, on uuendus siiski tekitanud muret privaatsuse üle. Nimelt tekitab paljudes kõhedust, et tegemist on automaatselt ümbritsevat lindistava liidesega.

"Kuigi idee on tore ja selle taga olev tehnoloogia väga huvitav, ei ole mul mingit huvi, et Facebook "jälgiks" mind ümbritsevaid helisid," kommenteerib Nicole Simon tehnoloogiaportaalis TechCrunch privaatsusprobleeme. "Jah, see on valikuline ja juhtub aeg-ajalt, kuid ma ei usalda seda."

Facebook kinnitab, et muusika ja telesaadete heli ei salvestata mitte kusagil, samuti ei tuvastata taustamüra või vestluseid.

"Kui jagate oma muusikat, saavad teie sõbrad näha 30-sekundist eelvaadet laulust. Telesaadete puhul tõstab postitus uudisvoos esile hooaja ja episoodi numbri," teatas Facebook oma avalduses.

Facebookis jagatakse aasta lõikes viis miljardit postitust, mis on seotud muusika kuulamise ning telesaadete vaatamisega ning uus võimalus sihib just neid.

Kuigi Facebook väidetavalt ei loonud uut liidest reklaamieesmärgil, on see siiski lisavõimalus, millega telefonirakenduse kasutajatele reklaami suunata nende kuulamis- ja vaatamisharjumuste põhjal, kirjutab BBC.

Idee Facebooki uuenduse taga ei ole iseenesest midagi uut. Alates 2002. aastast on Shazam pakkunud samasugust heli ära tundmise teenust. "Mobiilirakendus, mis tuvastab muusika ja tele sinu ümber" on Shazami kirjeldus. Shazami 450 miljonit kasutajat saavad lisaks teiste rakenduse kasutajatega jagamisele postitada "leitut" Facebooki või Twitterisse.

Facebook võib tulevikus oma massiliselt suurema kasutajabaasiga Shazami ärile ohuks muutuda.

Vaata tutvustavat videot Facebooki uuest teenusest.