Ylle Tampere ja uue põlvkonna Nissan Leaf Foto: Ylle Tampere

Alates 2010. aastast, mil müügile jõudis Nissan Leafi esimene generatsioon, on seda maailmas müüdud üle 400 000 eksemplari. Euroopas müüakse lõviosa Leafidest Norrasse. Ainsana pakub elektriautode segmendis Nissanile konkurentsi Tesla, mis sai möödunud aastal oma Model 3-ga kännu tagant lahti ja annab eeltellijatele järjest autosid kätte. Seetõttu paistab müügitabelites Tesla edu muude markide ees mäekõrgune: juunis sai Norras oma Model 3 kätte 3012 ostjat, samal ajal müüdi uusi Nissan Leafe 415.

Norra elektriautode assotsiatsiooni (Norsk elbilforening)* esimees Christina Bu ütleb, et Tesla praegune edu ei pruugi kaua kesta, sest ostjad saavad oma Model 3-d kätte ning muid uudiseid tootjal praegu pole. Model S ja X hakkavad ajale jalgu jääma, sest moodsamaid (ja odavamaid) konkurente tuleb järjest peale. Model 3 ongi hakanud S-i ja X-i „ära sööma”, sest samal ajal kui 3 buumib, kukub Tesla kahe teise mudeli müük kivina.

„Kaugemalt võib paista, et Norra on Tesla-maa, ja tõepoolest, siin ongi kõige rohkem Teslasid ühe inimese kohta,” räägib Bu. „Tegelikult oleme me aga Nissani, õigemini Nissan Leafi maa, sest kui 2010. aastal poleks olnud Leafi, ei tuntaks Norrat praegu kui elektriautode paradiisi.”

Avalehele
85 Kommentaari