Kui Apple maksis mullu kõrvaklappe tootva ja internetis muusikat müüva Beatsi-nimelise firma eest kolm miljardit dollarit, tekkis kohe spekulatsioon, et õunafirma hakkab ka ise oma muusikateenust uuendama. Ja tõsi ta on – kunagi võis Apple’it pidada lausa muusikatehnoloogia ettevõtteks. Kui Steve Jobs näitas 2003. aastal maailmale iPodi, siis võeti leiutis rõõmuga vastu ja iPod lennutas firma keskpärasusest taas kogu tehnoloogia- maailma absoluutsesse tippu. Muidugi polnud geniaalne iPod kui muusikamängija üksi, sama tähtis oli iTunesi muusikapood, kust igaüks sai väga lihtsalt peenraha eest lugusid või albumeid osta.

Ent vahepeal on palju vett merre voolanud ja muusikatööstuseski on randa jõudnud uus laine. Pideva internetiühenduse ja nutitelefonide ajal on üha populaarsemad voogedastuse teenused: klient maksab kindla kuutasu (umbkaudu ühe albumi hind) ja kuulab selle eest piiramatult muusikat. Eestis saab praeguseks tellida juba tervelt nelja teenust: Spotify on maailma suurim omalaadne, Deezer ja Rdio selle konkurendid, uus tulija Tidal rõhub kõrgemale Hi-Fi helikvaliteedile. Üksikute lugude ostmine iTunesist tundub nende kõrval iganenud võte.

Avalehele
0 Kommentaari
Loe veel: