Autojuht, kes sõidutab Uberi kaudu saadud kliente, riskib 1200-eurose rahatrahvi, aresti või auto konfiskeerimisega. Fotolavastus: Tiit Blaat

Üle-eelmisel reedel alustas Eestis tegevust maailma üks edukamaid, suuremaid ja ka kõmulisemaid idufirmasid Uber. Firma pakub Tallinnas teenust uberPOP, mille kaudu saab iga juht Tallinnas veoteenust osutada ja sedasi raha teenida. Uberi missioon on pakkuda linnades uue põlvkonna transpordilahendusi, kuid pahatihti ignoreeritakse selle käigus kehtivaid reegleid. Eesti Päevaleht suhtles ühe Uberi autojuhiks hakanud eestlasega, kelle loost tuleb välja, et Uber vaatab ka Eestis seadustele läbi sõrmede.

Firma kõnepruugis Uberi „partneriks” ehk autojuhiks saamine pole keeruline protsess, nagu koges Maris (nimi toimetusele teada), kelle sõnul ei tohi firma koostööpartnerid Uberi reeglite järgi lepingutingimusi avalikustada. Partneriks saamiseks tuleb veenduda, et soovija vastab Uberi nõuetele. Juhi karistusregister peab olema puhas ja ta peab olema vähemalt 21-aastane. Kuigi on seatud vanusepiirang, ei ole nõutud kindlat staaži. See tähendab, et Uberit kasutav juht võib olla ka inimene, kes on alles hiljuti juhiloa saanud.

Avalehele
10 Kommentaari