Ford kutsus Euroopa auto- ja tehnikaajakirjanikud hiljuti Saksamaa, Hollandi ja Belgia piirile Aachenisse oma uurimiskeskusse, et näidata autodesse tehtud uuendusi. Kui autoturgu laiemalt vaadata, siis ei maksa Fordi sõidukitest alati otsida lisaseadmeid või tehnoloogiaid, mis on turul esimesed ja erakordsed. Üldjuhul vaadatakse sel puhul näiteks Mercedes-Benzi S-klassi või Jaapani tootjate luksusmudelite poole. Ent Ford on endale võtnud ehk olulisemagi ülesande: kuidas tuua autojuhtimise kogemust muutev tehnoloogia kallist ja vähe kättesaadavast luksussegmendist allapoole, kus ka keskmine autoostja saaks seda endale lubada.

Parim näide on Active City Stopi nime taha peituv tehnoloogia. Lihtsalt kirjeldades on tegemist sensoritega, mis aitavad autol märgata ees olevat seisvat takistust. Kui juht seda ei märka, siis teeb auto ise hädapidurduse. Aeglaselt liikuva sõidukitevooga linnaliiklusse mõeldud tehnoloogia toimib umbes kuni 30 km/h liikudes. Tüüpilist kasu on sellest siis, kui liiklusummikus edasi venides eesmine auto ootamatult peatub. Active City Stop aitab kiiresti hädapidurit vajutada ja kokkupõrget vältida. Mõni aeg tagasi võinuks auto selline intelligentsus tunduda luksusena, kuid Ford lubab selle nüüd paigaldada isegi oma peaaegu kõige soodsamale pisiautole Fiestale.

Avalehele
10 Kommentaari
Loe veel: