BlueHDi mootorid saavad hakkama väiksema kütusekuluga ja paiskavad õhku minimaalselt heitmeid. Sellest hoolimata suudavad nad auto panna reipalt veerema. Fotol Peugeot 508 Foto: Uku Tampere

2013. aastal tuli PSA Grupp välja BlueHDi tehnoloogial põhineva uue diiselmootoriga, mis tõstis lati konkurentide jaoks lae alla: nii tõhusat, ökonoomset ja samal ajal jõulist „õlijoojat”, mis sobib eriti neile, kel vaja teha pikemaid sõite, ei osanud teised sel ajal valmistada.

Lihtsustatult tähendab BlueHDi tehnoloogia seda, et heitmete vähendamiseks on peale tavalise katalüsaatori paigaldatud väljalaskesüsteemi veel kaks komponenti: AdBlue järelpõlemiskatalüsaator ja tahkete osakeste filter DPF. Uuenduse tulemusena saavad BlueHDi mootorid hakkama väiksema kütusekuluga, vähendavad lämmastikoksiidide NOx-heitmeid kuni 90%, eemaldavad 99,9% tahmaosakestest ja suudavad seejuures ikka reipalt edasi veereda.

2015. aastal raputas automaailma NOx-i skandaal: Volkswagen jäi vahele kütusekulu- ja heitmenäitude muutmisega. Peagi selgus, et on teisigi, kes on oma mõõtmistulemused võtnud laborihiirte väljaheidete pealt.

« Avalehele 84 Kommentaari