Veoauto on nagu rätsepaülikond – igaüks mõeldud võimalikult hästi ettevõtte vajadusi teenindama. Foto: Uku Tampere

Veokeid toodetakse tuhandeid variatsioone. Nagu kehasse õmmeldud ülikond on need mõeldud ettevõtja vajadusi võimalikult täpselt täitma. Ja erinevad tingimused nõuavad erinevaid veokeid, mistõttu ei saa neid (õnneks) ühe puuga lüüa, olgu ametnik peast nii roheline kui tahes.

Veokite kütusekulu oleneb haakest, sellel olevast koormast, maapinna reljeefist ja 12% ulatuses näiteks ilmast. Ilmselt on ka EL-i ametnikud ja looduskaitsjad mõnevõrra kimbatuses, kui madalale püüdlused seada, ja seetõttu pole veel veokite maailma rappima karatud. Mingi normaalne ja mõistlik tase on saavutatud, utoopilisi eesmärke praegu veel ei seata.

Sõiduautode heitgaaside valdkonnas tahetakse juba varsti näha, et auto ei heidaks atmosfääri kilomeetri kohta CO2 rohkem kui 80 g. Praegu suudab seda näiteks Toyota Aygo, varsti peavad suutma kõik. Tulevik paistab tumedavõitu ja CO2 heite kirves ripub ka kaubikute kohal, ähvardades halvata töövõime. Päriselt toimivat alternatiivi ei ole.

Avalehele
7 Kommentaari
Loe veel: