“Tume vesi” toob järjekordse jaapani linnalegendi New Yorki, täpsemalt klaustrofoobse kummitusagulina selle külje all paiknevale Roosevelt Islandile, mida Manhattanist lahutab umbes kümneminutine köisraudteesõit. Loo keskmes on – üllatus küll! – noor naine, kelle alkohoolikust ema on lapsepõlves maha jätnud, ja tema kooliminekuealine tütar, kes pärast isast lahkuminekut otsivad uut elamist ülalnimetatud saarel.

Loomulikult varjab nende uueks koduks saav korterelamu hirmsat saladust ja mõistagi otsustab see saladus mängida end suureks klassikalise hitchcockiliku pingekruvimise taktis – alguses ei saa vedama ja pärast pidama.

Hitchcock pluss Stephen King

Hitchcock pole aga ainus viide ameerika kultuurile, sest laias laastus koosnebki “Tume vesi” jaapani narratiivist, mida ameerikalike horror-klisŠeedega “seksikamaks” muutes püütakse teha lääne vaatajale mõistetavamaks ja ilmselt ka õudsemaks. Stiilipuhtad Stephen Kingi detailid kohtuvad siin standarditega, milleta naljalt ei pääse ükski Hollywoodi õudukas. Ning kui “Tumedas vees” korterisse number 10F maetud kohutav tõde ei erine oluliselt kaevu heidetud tütarlapse verdtarretavast saladusest “Ringis”, vajub hardcore-õudusfänni suu pettumusest pikaks. Järgnev öö möödub rahulikult magades ja see on pigem märk keskpärasest filmist kui normaalselt funktsioneerivast närvisüsteemist.