Aida roll tähendab Aile Asszonyile arengut jõulisuse ja tundepuhtuse suunas. <p><b>Foto: Harri Rospu/Estonia teater

Vihjed tänapäevasusele ei peitu ainult Estonia teatri uue „Aida” lavakujunduses ja kostüümides. Kujundite kasutamise julgusest Saksamaalt pärit lavastajal Tobias Kratzeril ja kunstnik Rainer Sellmaieril puudu ei tule: Etioopia kuninga Amonasro rollis Jassi Zahharov tuuakse lavale mustas peakotis nagu surma saadetud ohvrid Islamiriigi propagandavideotes. Aga toodud näide eristub oma teravuse poolest ülejäänud kujunditest, mis on võrdlemisi vaoshoitud. Ja kallutab lavastuse tõlgendust pehmel moel Verdi heroilistelt teemadelt inimest väärtustavasse patsifismi.

Vast kõige selgemini paistab lavastaja ponnistus välja Verdi kuulsa triumfimarsi stseenides, mille pildilist lahendust võiks kirjeldada kui lustaka seltskonna hoolimatut pidutsemist, taustaks sõjateated, mille meedia on vaatemänguks muutnud. Mis ju haakub elu tegelikkusega selles mõttes, et alates Lahesõjast on sõjakajastused omandanud vormi, mis sarnaneb videomängudega.

« Avalehele 2 Kommentaari
Loe veel: