Foto: erakogu

TEET, 12. veebruar

Mina olen juba kohal. Timo ja Sander ka peagi siin. Siis alustame koos oma inspiratsiooniretke. Olge meiega!

Erakogu

Yokohama Dance Collection täies hoos

TEET: Töö igatahes juba käib. Siin on esimeste tegevuste graafik, kus pean viibima ja ekspertiise tegema, andma tagasisidet Jaapani tulevastele koreograafidele, tantsijatele ja korraldajatele.

Erakogu

Võimalik vaid Jaapanis! Maasikafestivalil saab maitsta isegi valgeid maasikaid

TEET: Samas hoonete komlpeksis ja nende vahelisel väljakul on parallelselt Yokohama Dance Collection’iga ka veel üks teine igaaastane samal ajal toimuv festival: Maasikafestival. Melu käib, nagu ikka Jaapanile omapärases võtmes. Saab isegi valgeid maasikaid ning ise maasikakostüümi pugeda.

Iidoliks ja saatjaks rännakul Yukio Mishima

TEET: Varsti juba täpsemalt kõigest, mis Timo ja Sandriga näinud oleme ja mis teoksil.

See viimane foto siin on tehtud Yukio Mishima näituse kataloogist: õnnestus saada kunagi toimunud isikunäituse kataloog unikaalsete fotodega.

Erakogu


13. veebruar

TEET: Kohale on jõudnud ka Sander ja Timo. Hetkel veel oleme kui turistid, püüame Jaapani hõngu ja eluolu endasse ahmida. Küll siis ka inspiratsioon peale tuleb.

TIMO: Külastasime Kitano Tenmangū templit. Varajane kirsiõite puhkemine meelitas meid oma rattaid, millega siin liigume, tõstma üle templi aia. Meid tervitas tõeline ilu.

TEET: Uudistasime ka suursugust Fushimi-Inari Taisha pühakoda. Sel on väga huvitav sissepääs. Siin vaatamiseks teekond pühakotta. Läbi oranž-punase virrvarri.

Seda pühakoda peetakse ka üheks tähtsamaks vaatamisväärsuseks Jaapanis.

Foto: erakogu
Erakogu

TEET: Ja mis põhiline, jõudsime Kuldse Templini (Kinkaku-ji (金閣寺). Sai vaadatud seda igast küljest. Kummaline lugu sellega.

Kui esimest korda Mishima romaanis "Kuldne Tempel" peategelane mõtiskles kohtumise üle templgia, olid tal omad ettekujutised ja vormiootused: võiks olla ülisuur või väga väike, aga mitte kesmistes proportsioonides. Mishima romaani valguses tundus see pisut väikegi. Aga nii, kui selja pöörad, hakkab taas fantaasia tööle, romaanis kirjutatu hakkab oma elu elama ning templi mõõtmed kasvavad kümnekordseks.

SANDER: Meil on oma tempel ka kaasas. Tegime selle spetsiaalselt reisiks. Kuldsesse Templisse jätsime palve (ps! fokusseeri pildi keskmel oleva palveplaadile ja näed *birdname pitsatit ja palvet!)

Taustaks:

Eesti Vabariigi juubeliks valminud balleti "Keres" loominguline meeskond koosseisus lavastaja Teet Kask ning heliloojad Sander Mölder ja Timo Steiner on lähevad 12. veebruarist Jaapanisse uue lavastuse jaoks inspiratsiooni otsima. Märtsis 2020 on plaan lavale tuua ballett jaapani kirjaniku Yukio Mishima raamatu "Kuldne Tempel" ainetel.

Kultuuri- ja insipiratsiooni retkel külastatakse Kuldset Templit Kyôtos, kohtutakse mitmete Mishima loomingu tundjate ja spetsialistidega, nende hulgas Kyôto Ülikooli professor ja kirjanik Hr. Atsushi Tanigawa, kirjanduskriitik ja kirjanik Hr. Koichiro Tomioka, kes on kirjutanud kaks raamatut Yukio Mishimast, ning Mishima uurija Hr. Masahiko Shimada.

Kyôtos asuva Kinkakuji templi mahapõletamise intsidendil põhinev Yukio Mishima (1925 - 1970) tuntuim romaan jälgib noore munga ja Kuldse Templi kummalisi suhteid, mis hakkavad hargnema juba peategelase lapsepõlves, mil ta kuuleb isalt lugusid maailma kõige kaunimast asjast. Tempel kogu oma iluga vallutab nooruki meeled, muudab neid, manipuleerib nendega, kord ilmutades end poisile kõige ebasobivamal hetkel, kord jälle hoides kogu oma ilu endale. Painavas meeltesegaduses ei jäägi noorel mungal muud üle, kui enesevabastuse eesmärgil hävitada selle ilu alge.

Helilooja Timo Steiner: "Läheme oma retkel kuulama Kuldse Templi lugu. Lääne inimese jaoks on asjad tihti kas mustad või valged, äärmisel juhul värvilised või pooltoonides. Aga mitte mustad ja valged samaaegselt, ilusad ja mitteilusad samal hetkel. Tempel jutustab lugu kahest ilust. Ühest, mis on täiuslik iseendas, ilu mis on ilu. Ja teisest, mis peab meid võtma oma rüppe ja maailma eest varjama. Mis on nii ilus, et seda saab ainult hävitada."

Loe veel: