Feminist ja nats ühes paadis, ohtralt reisiseiklusi ning Lennat
Eesti telemaastiku paha poiss Ken Saan alustab septembris ETV-s intrigeerivat sarja „Üle parda”. Eesti ühe esiprovokaatori ja kuue kardinaalselt erisuguse maailmavaatega inimese kombinatsioon, mis on pandud Vahemerel seilama, tõotab ohtralt vasak- ja parempoolse maailmavaate põrkumist. Või hoopis suurt vennastumist/õestumist, mine tea.
Nii menukat projekti kui rahvusringhäälingu huumorisari „ENSV” oleks patt järjeta jätta. Uute sündmuste ja tegelaskujudega „ENSV” tegevustik käivitub 31. detsembril 1991. Sarja kirjutavad edasi stsenaristid Villu Kangur ja Piret Jaaks, kuid pealkirja valimiseks palutakse vaatajate nõu. Ideid ootab ETV septembri lõpuni.
ETV2 on sügishooaja jaganud teemakuudeks: septembris linastuvad loodusfilmid, oktoobris tähistatakse inimõigustekuud, novembris on eetris Prantsuse filmid, detsembris moefilmid. Vaatajateni jõuavad tõelised väärtfilmid: Cannes’i möödunud aasta võidufilm „Poevargad”, Prantsuse sotsiaalselt tundlikud „Hooldusõigus”, „Jumalale tänu” ja „Sõjas”.
TV3 võtab kogenud telemehe Urmas E. Liivi eestvedamisel käsitlusse Eesti lähimineviku ühe hellema teema ja toob ekraanile Estonia katastroofist pääsenute saatuse. Saate tegijate sõnul pole neid lugusid varem nii avameelselt räägitud. Eks näe, kas lugusid kuulama on valmis ka publik.
Samas telekanalis tööd alustava Marii Karelli uus ajakirjanduslik saade „Laser” lubab olla terav, eksperimenteeriv, mõtlemapanev ja keskkonda väärtustav.
Kanal 2-s jõuab ekraanile ETV endise saatejuhi, möödunud hooajal „Radaris” töötanud Eeva Esse kaks saadet. Esiteks võtab ta TV3 tiimiga liitunud Teet Margnalt üle „Kuldvillaku” juhtimise, teiseks paneb oma autorisaates „Tõelised kangelased” Eesti kuulsused tegema tööd, mis on nende päristööst sama kaugel kui päike kuust.
Kanal 2 üritab telerivaatamisest võõrdunud lapsi ja noori meelitada suunamudijate omavahelise mõõduvõtuga „Suunamudijate meistriklassis”. Eelmisel hooajal televisiooni pääsenud juutuuberid mõningast elevust ju tekitasid, aga seda pigem küüniliste vanemaealiste inimeste seas, kelle jaoks oli säärase sisu ja keelekasutusega asja naljakas vaadata.
Ilmselgelt saavutab menu „rajupöörane suhte-reality” „Rannamaja”. Kuigi võiks arvata, et selletaolised tõsielusarjad „Baar”, „Buss” jne on jäänud vähemalt 15 aasta taha, näitab nende kõikvõimalike analoogide edu Suurbritannias ja mujal, et kõige madalamatele instinktidele rõhuv saade köidab inimesi. Vaatavad nad seda siis avalikult või salaja.