HÕFF näitas, et festivali on võimalik ka internetis edukalt korraldada
Seltskondlikumad inimesed said eriolukorra tõttu veebi kolinud HÕFF-i (Haapsalu õudus- ja fantaasiafilmide festivali) filme Zoomi vahendusel ka koos vaadata. Seega ei pidanudki virtuaalses kinosaalis üksi passima, vaid sai kaasvaatajate reaktsioone jälgida ja muljetada.
Suur osa HÕFF-i filme just koos muljetamist ja vaatamist vajavadki. Haapsallu loodud stuudio, kus toimusid kohtumised filmitegijatega ja vestlusringid, andsid festivalile kindlasti palju juurde. Iseasi, kas need suutsid luua HÕFF-i hõngu. Lahendus, kus jutujuht istus ühes tugitoolis ja teisel oli ekraan, millele kuvati vestluspartner, oli siiski lihtne, toimiv ja meeldejääv.
Ilmselt sai festivalile osalt saatuslikuks harukordselt ilus nädalavahetus (vaatajaarvud selguvad kolmapäeval – toim). Kui väljas on peaaegu 20 kraadi sooja, on raske end tuppa ekraani taha naelutada. Ka ei olnud võib-olla kõige mõistlikum korraldada üritus emadepäeva nädalavahetusel.
Laiema publiku filmid
Filmivaliku üle väga kurta ei saa. Oli nii klassikalisemaid õudukaid kui ka erilisemat kraami, mida HÕFF-ilt ootakski. Olgu selleks Nabwana Isaac Geoffrey Godfrey, keda nimetatakse Uganda Tarantinoks, marutotakas märulikomöödia „Kes tappis kapten Alexi?”, „Mutantide rünnak” või meie amatöörfilmitegijate „Õiglus”. Vaadatud sai ka üks korralik koletis-ajab-inimesi-taga-film, „Parasiidiga” Lõuna-Koreale Oscari toonud režissöör Bong Joon-ho aastatetagune ulmekas „Isand”. Samuti nii mõnigi lühifilm, milles leidus nii feminismi üle mõtisklemist kui ka zombisid.
Programmi kohta tekitas küsimusi vaid see, miks kaasata filme, mida saab Telia/Elisa valikust vaadata. Näiteks „Midsommar” („Jaanipäev”), millest läks eetrisse küll täiendatud versioon, aga ka eestlaste „Ükssarvik” ja „Vanamehe film”.
Laiemale publikule olid mõeldud staaridega filmid, nagu „Tule issi juurde” ja „Värv maailmaruumist”. Esimeses müttab ringi Elijah Wood, teises peab Nicolas Cage oma peret kaitsma pärast seda, kui tema tagahoovi langeb meteoriit. „Tule issi juurde” oli neist kahest ehk meeldejäävam. Seni produtsendina töötanud Ant Timpsoni debüütmängufilm režissöörina on igati paljulubav: värvikad tegelased ja pöörded kummalises isa-poja veriseks kiskuvas suhtedraamas.
Mõnus friigifilm
„Värv maailmaruumist” oli tänavusel HÕFF-il üks kolmest filmist, mis põhineb H. P. Lovecrafti loomingul. Kosmosest alla sadanud müstiline meteoriit maandub ühe perekonna aeda. Lahti rullub kirevatesse toonidesse mässitud psühhedeelne põrgu, mis neelab kõik pereliikmed ükshaaval endasse. Ka siin pöörduvad filmi ulmeline müstika ja salapära lõpuks pigem koomiliseks.
Tuntud kirjaniku loomingu ekraniseeringutest oli kõige meeldejäävam mustvalge tummfilm „Cthulhu kutse”, kus uuritakse kummalist Cthulhu-nimelist kultust ja sellest tärkavat kurjust. See on tõesti väga meisterlikult ja stiilipuhtalt tehtud film. Kummardus filmiklassikale mõjus värskendavalt ja näitas, et tummfilmide võlu ei ole tänapäevalgi kuhugi kadunud.
Lahti rullub psühhedeelne põrgu, mis neelab kõik pereliikmed ükshaaval endasse.
Parim Eesti žanrifilm
Tõelise friigifilmina tuleb ära mainida ka Eesti amatöörnäitlejate vändatud „Õiglus”. Märulikomöödia taga seisab nii mõnelegi „Selgeltnägijate tuleproovist” tuntud Toomas Aria, kes on peaosatäitja, aga ka stsenarist-režissöör-produtsent.
Edgarallanpoelikkus ja ajastufilmid sobivad Sanderile ning mõnest konarusest hoolimata töötavad kõik lood.
Parimaks Eesti žanrifilmiks valiti festivalil Mart Sanderi „Kõhedad muinaslood” – mitmest lühiloost põimitud kogumik, millest mõnes astub üles ka režissöör-stsenarist ise. Edgar-allan-poelikkus ja ajastufilmid sobivad Sanderile ning mõnest konarusest hoolimata mõjuvad kõik lood. Olgu selleks ulmekas punkris elutsevast tulnukast, kes laeb oma kosmoselaeva inimeste emotsioonidega, või lugu sellest, kuidas kaks peent kriminaali ideaalse kuriteoga siiski vahele jäävad.