Uued veebi- ja mobiilipõhised teenused vajavad maksimaalse kasutusmugavuse saavutamiseks interaktsioonidisaineri kätt. Foto: Karin Kaljuläte

Disainist on viimase kümne aasta jooksul nii palju räägitud, et kindlasti lähevad nii mõnelgi selle sõna mainimise peale kõrvad automaatselt lukku (et mitte öelda hullemini). Disain tundub olevat läbinämmutatud teema, aga ometi on isegi disainiinimestel raske seda lahti seletada. Mis see on? Milleks ja kellele? On justkui koolid ja õppekavad ja haritud spetsialistid, kes disaini praktiseerivad ja selle eest rahagi küsivad, aga seletada hästi ei oska.

Minu jaoks on disain probleemide lahendamine. Isiklikult arvan, et iga probleemilahendamist võiks vabalt disainiks nimetada. Disaineritele see jutt eriti ei meeldi, sest nad tahavad erilised olla. Eks ju ongi ja seda erilisust ei võta neilt keegi ära. Disainer on keskmise inimesega võrreldes eriti tundlik seoseid looma ja olemasolevatest tükkidest uusi kombinatsioone kokku panema, nägema võimalust seal, kus ülejäänute jaoks paistab tupik.

Avalehele
0 Kommentaari