Üksi suures võõras linnas on olukord, milles inimene hakkab mõnikord mõttes suhtlema reklaamplakateil poseerivate modellidega. Kui kõne all on kunstnik Lestberg, siis on sellised kalduvused isegi ootuspärased, sest teda on reklaamireaalsus, modelleeritud mannekeenierootika ja muskulatuurne keha ammu paelunud. Nüüd ongi ta nendest ülesvõtetest kokku pannud kimbu panoraame suurlinna ave-nüüdest.

Lestbergi on esmajoones köitnud seik, et kapitalismikantsi reklaamid on kasvanud majakõrgusteks, majad aga pilvelõhkujateks. See sunnib neid vaatama kääbuseperspektiivis, terava rakursiga alt üles. Neis üle-elusuurustes avarustes avaneb Lestbergi silmale täiesti omaette elu – suur, võimas, kaunis, noor, 12 silindriga, sale, süütu, meelas, tugev, musklis ja tuttuus.

NY kaks elurütmi

Näib, et Suures Õunas sisaldub veel üks teine õun, mis on tunduvalt suurem ja ilusam kui esimene. Tänavail tuksub kaks elurütmi, üks kõrgetel hiigelfassaadidel ja teine madalatel trotuaaridel. Reklaamireaalsus paigutub enamasti sinitaeva taustale ja sügavatesse värelevatesse õhuperspektiividesse, kuna inimeste endi maised toimetamised kahe jalaga maas on kaadrisse mahtunud umbsetena, klaustrofoobiliste ja õhuvaestena, isegi räpastena.

Ilmselt just sellisena need New Yorgi tänavad näivad, kui võtad endale aega neil uidata, pea seljas. Mällu jääb tohutu hulk hoogsaid etüüde, mis ei pruugi kunagi kosuda rammusamatest visuaalsetest skitsidest. Lestberg on teinud neist nüüd mälestustealbumi, buketi viivudest, mille manu võib pildis alati tagasi pöörduda. Näitus jääb avatuks mai lõpuni.