Avalikkusele on selgitatud, et põhjus olevat projekti kitsaskohad, mille hulgast on rohkem kõlama jäänud vähesem autode läbilaskvus. Ometi oli algul üks lähteülesandeid just autoliikluse vähendamine.

Eelkõige on eesmärk siiski üks: linna kui terviku parem toimimine, linna ja selle elanike mõnusam olek ja parem tervis. Ühesõnaga õnnelik linn.

Liikuvusekspert Mari Jüssi (48) selgitab, miks kuulub hea ja mõnusa linna juurde loogiliselt ühissõidukitele, jalakäijatele ja ratturitele keskendumine. Muide, see kõik teenib ühtlasi autoga liikujate huve.

Mida on tarvis, et võimalikult palju inimesi end linnas hästi tunneks?

Üks üsna kujundlik indikaator on nn 8 ja 80 linn ehk linn, mis arvestab nii kaheksa- kui ka 80-aastase vajadusega. Kas nad saavad iseseisvalt liikuda? Kas neil on linnaruumis tegevust väljaspool kodu, kooli või pensionäride päevakeskust? On neil elamise, õppimise ja tarbimise kõrvale võimalik leida tegevust, mille eest ei pea maksma?