Kinopileteid ostetakse ette väga palju vähem, kui teatripileteid. Tallinnas ühe saaliga väärfilmidekino Sõprus on selle pressiesindaja Dagmar Reinolti sõnul kõigi saja interneti teel eelmüügist ostetud piletite eest makstud summad piletiostjatele juba tagastanud. Ka Apollo keti 2300 pileti eest raha tagastamise nimel ettevõtte töö käib, kinnitab ettevõtte tegevjuht Kadri Ärm.

Teatrites on lugu aga hoopis teistsugune. Estonia teatris oli järgnevaks pooleteiseks kuuks sealse kommunikatsioonijuhi Leenu Nigu sõnul müüdud 24 000 piletit, Vanemuises teatri kommunikatsioonijuhi Kertu Tombaki sõnul lausa 35 000 piletit, Ugala avalike suhete juhi Mari Nurga sõnul Viljandi suurimasse teatrisse 12 000. Pääsmed tuleb kas tagasimaksmise või piletite ümbervahetamise näol kompenseerida aga ka neil.

Nii Piletilevi vedav Jaanus Beilmann kui Piletimaailma juhataja Helve Täht jäävad olukorra kirjeldamisel pigem kidakeelseks ja suunavad ajakirjaniku oma ettevõtte koduleheküljele, kus väga täpset infot reedel veel polnud. Küll saadetakse üldjuhul ühe või teise kanali kaudu pileti ostnutele teavitusmeil. Kuna tegemist on piletimüügi vahendajatega, siis neist otseselt tagastamisotsused ka ei sõltu.

Seetõttu on piletitega seonduvates küsimustes mõttekas ühendust võtta ürituse korraldajaga. Ja tähelepanu, ürituse korraldaja ei pruugi olla mitte asutus, kelle hoones üritus toimub. Näiteks nii Vabal Laval kui vähemal määral ka Von Krahli teatris korraldavad üritusi ka teised. Ettevõtetest, kellel piletiraha tagasimaksmiseks arvel pole, Piletilevi juhi Beilmani reedel kuulnud polnud.

Üleskutse mitte raha tagasi küsida
Kuna pooleteiseks kuuks ürituste ära jätmine paneb ürituste, etenduste ja kinoseansside korraldajad enneolematult raskesse rahalisse olukorda, on nii välismaal kui ka Eestis tehtud mitmeid üleskutseid teatrite, kinode ja teiste asutuste toetuseks piletiraha siiski mitte tagasi küsida.

Raha tagastamisest on etendusasutustele toetavam ka piletite ümbervahetamine. Paljud asutused korraldavad hooaja lõpu mängukavad võimalust mööda ka ümber, et külastajatele rohkem võimalusi pakkuda.

Tuleb aga välja, et raha tagasi nõudmata jätmine kaugeltki mitte alati võimalik pole. Sealjuures mängib rolli, kas pilet on ostetud internetist või paberkandjal.

Nimelt tagastavad paljud teatrid-kinod internetist ostetud piletite eest raha automaatselt. Seda teeb nii Forum Cinemas kui Tallinna väärtfilmide kinod Artis ja Sõprus, aga ka teatritest näiteks Rahvusooper Estonia ja Tallinna Linnateater, samuti Kinoteater.

Seetõttu on mõttekas neil, kes veebist piletid on ostnud ja nende eest raha tagasi soovivad saada, mõned päevad asjaga oodata – võib-olla tuleb raha tagasi ka ilma eraldi küsimata.

Päris kõik etendusasutused-üritustekorraldajad seda teed siiski pole läinud ja nii mõnelgi juhul tuleb esitada asutusele sooviavaldus, seda nii juhul, kui pilet on ostetud paberkandjal või ka juhul, kui pilet on ostetud internetist. Nii on näiteks Apollo kinodes, samuti Vanemuise, Ugala ja Rakvere teatri piletite puhul.

Apollo kinost raha tagasi saamiseks, olgu pilet ostetud paberkandjal või veebist, tuleb kas nende kodulehel täita vorm või kellel interneti kasutamise võimalust pole, helistada numbril 6336 020. Hilisemate seansside pääsmete vastu pileteid vahetada ei ole võimalik. Raha tagastatakse 20 tööpäeva jooksul.

Vanemuise teatris tuleb eelistatavalt kirjutada aadressil kassa@vanemuine.ee või helistada numbril 7440 165. Seda siis nii internetist kui paberkandjal ostetud piletite puhul. Sealjuures on võimalik küsida tagasi raha või pilet hilisematele etendustele ümber vahetada. Pileteid on võimalik ümber vahetada kuni 31. detsembrini.

Ugala teatris tuleb Piletimaailma netipiletite puhul tuleb teatada soovist koos oma arvenumbriga Ugala kassa meiliaadressile kassa@ugala.ee. Piletimaailma müügipunktist kohapealt soetatud ehk ilma eelneva broneeringuta ostetud pilet tuleb saata ülespildistatult e-kirja teel eelnimetatud aadressile või orinaalkujul posti teel aadressile Vaksali 7, 71020 Viljandi. Kirjale tuleb lisada ka kontonumbri info. Ugala kassa kohapeal on suletud vähemalt 23. märtsini. Piletilevist ostetud piletite osas tuleb ostnuile 26. märtsiks täpsustav meil.

Ka Rakvere teatris tuleb soovist raha tagasi saada või pilet ümber vahetada igal juhul, välja arvatud Piletilevi netist ostetud piletite puhul, mille eest makstakse raha tagasi automaatselt. Piletimaailmast ostetud piletite puhul tuleb sooviavaldus oma pangarekvisiitide ja muude andmete, pileti numbriga tuleb saata aadressile kassa@rakvereteater.ee . Paberpiletite puhul tuleks need saata teatrisse posti teel aadressile Kreutzwaldi 2a, 44314 Rakvere. Lisada tuleks jällegi oma andmed ja ja pangarekvisiidid. Kui pileti on müünud keegi teine, mitte teater ise, tuleks pöörduda aga pileti müüja poole. Raha tagasi saamine sooviavalduse laekumisest võtab aega mõned päevad.

Jäävad veel teatrid, mille puhul veebist ostetud piletite eest makstakse raha tagasi, kuid mille puhul paberkandjal piletite eest kompensatsiooni saamiseks või nende ümber vahetamiseks tuleb siiski asutusega ühendust võtma.

Tallinna Linnateater vahetab pileteid või ostab tagasi piletid kõigepealt märtsi lõpuni, seejärel aprillikuu piletid. Sellest annab teater teada oma koduleheküljel. Ajatamise eemärgiks on töö parem jaotamine. Teatri kassa on praegu suletud, ühendust saab võtta meilitsi kassa@linnateater.ee ja telefoni teel numbril 665 0800.

Estonia balleti- ja ooperiteatris ärajäävate etenduste piletid vahetatakse ümber hilisemate etenduste vastu alates 23. märtsist. Soovi korral ostetakse piletid tagasi, ent teater palub publikul kaaluda võimalust teatrit raskel ajal toetada, jättes ostetud pileti eest raha tagasi võtmata. Täpsem info tööpäeviti 9–17 telefonil 683 1210 ja meiliaadressil estonia@opera.ee. Piletilevi müügipunktidest ostetud piletid saab tagastada kõikidesse Piletilevi müügipunktidesse välja arvatud Circle K müügipunktid.

Eesti Draamateatris tuleb Piletimaailmast või teatri kassa puhul võtta teatriga ühendust kassa eposti aadressil pilet@draamateater.ee või telefoni teel 680 5555. Interneti teel ostetud piletite puhul võtab teater hiljemalt 1. maiks pileti ostjatega ühendust, selgitamaks välja, kas pileti ostja soovib raha tagasi või piletit mõnele hilisemale etendusele.