Nende korterite eesmärk on mängida ümber tavapärased planeeringud, et teha teed loovamatele ja nüüdisaegsematele lahendustele – inspiratsiooniks nii algajale kodusisustajale kui ka proffidele. Kui inimestele meeldib tavaliselt pugeda rahanappuse taha, siis nende näidiskodude eesmärk on tõsta esile loova mõtlemise ja nutikate lahenduste olulisus sisekujunduses.

Piel usub, et tihti unustatakse uue kodu soetamisel planeering, sest fookus on hoopis mujal: ostuargumendiks on tihti suur aken, matt klaasuks vannitoal, aknast avanev merevaade, avar rõdu jne. Kuidas korterisse oma asjadega ära mahtuda, see huvitab inimesi alles siis, kui nad sisse kolivad ja avastavad, et ei oska kuidagi kodu kujundada ega asju paigutada.

Piel nendib, et ka arhitektid, arendajad ja ehitajad ei pööra piisavalt tähelepanu funktsionaalsele läbimõeldud planeeringule: „Täna teen ma koostööd Eurokinnisvaraga, Merko Ehitusega ja meie eesmärk on viimse detailini läbi mõeldud planeering, mis ei ole mitte lihtsalt otstarbekas, vaid ka ilus.”

Selle korteriprojekti lipukiri on „atraktiivseks saab teha iga kodu”. Kuid mis on atraktiivne? Piel toob seepeale lihtsaid näiteid elust: köök, milles valmistatakse toitu näoga akna poole olles, maani aknad, mille ees ei laiuta radiaator, mahukas garderoob, aknaga vannituba, lükandvaheseinad ruumijagajana.

Trendidest rääkides usub sisekujundaja, et inimesed on tüdinenud minimalistlikest valgetest kodudest ja viimastel aastatel tooni andnud hallist. Kortereid ostetakse renoveeritud vanadesse majadesse ja neid püütakse kujundada võimalikult autentselt. Interjöörimessid ja sisustusajakirjad pakuvad aga palju rõõmsavärvilisi roosasid-kollaseid interjööre.

Kuid Piel usub, et trendi kui sellist ei ole olemas – tähtis on terviklahendus, värvi ja vormi harmoonia. Tema jaoks peavad värv, vorm ja materjal olema põhjendatud. Kuigi kodu on tellija jaoks tavaliselt emotsionaalne teema, püüab ta ikka rõhutada praktilisust. On kohti, kuhu on mõtet investeerida, ja kohti, kuhu mitte. Kui mõni trend on tõesti kummitama jäänud, soovitab ta selle välja elada näiteks kodutekstiili kasutades, mida on liiati kergem vahetada.

Kunst koju!

Eesti edukamatest disainitoodetest rääkides on kindlasti esirinnas näiteks Balteco ja Aquatori vannid. Kuid kui soomlased teavad täpselt oma koduse klaasi või tooli disaineri nime, siis Eestis ei osata seda samaväärselt hinnata. Piel toob esile Keha3 vaimukad, kuid praktilised valgustid ning Tõnis Vellamaa ja Monika Järgi heal tasemel loomingu – disaini iseloomustavad vormi harmoonia, asja funktsionaalsus ja väike kiiks, mis teeb selle eriliseks. Disain peab olema tarbitav nii ergonoomia kui ka hinna poo­lest, kuid hinnad on Eestis paraku probleemiks.

Rääkides maailma sisekujunduses levinud ökovoolust, usub Piel, et Eestis taandub see teema paraku tihti rahale.

Kuid kunsti kasutamisel interjööris teevad eestlased Pieli arvates edusamme: „Mida kauem me maailmakultuuriga tihedalt kokku puutume, seda rohkem avastavad meie kliendid kunsti väärtust ja tunnevad vajadust kunstiteoste järele.” Tihti on just kunst see, mis teeb interjööri isikupäraseks, annab ruumile sügavust ja emotsioone, mingi seletamatu mõõtme, mis pole asendatav. Rääkides lemmikutest, toob Piel esile Andro Kööbi, kes läheneb ka sisearhitektina ruumile nagu maalikunstile.

Sisustusmess Interjöör

8. mail Eesti Näituste

messikeskuses

www.sisustusmess.ee