Pepeljajev on pannud Paabeli torni tantsima
Mitmekorruseline rippuvate aedadega torn on kujundina võrdlemisi üheselt mõistetav: see on piibliaineline Paabeli torn, kus kõik maailma pahed ühel hetkel kokku said. Niimoodi saab lavastuse peamist kujundit mõista ning sellisena oli ta huvitav, õpetlik ja nauditav. Lavastuses olid mõned individualiseeritud tegelaskujud, kes esitasid juppe oma loost, kuid tähtsaim oli mass, kes rabeles moodsates rütmides, kujutades endast linnaslummi gängi, kus valitseb karm hierarhia ja veidi vägivaldne kord. Selle rühma plastiline joonis kandis Saša Pepeljajevi varasematest lavastustest pärit isikupära pitserit. Ja kuigi lavastus ei olnud tantsukeele mõttes uudne, oli ta kõva sõna selle poolest, kuidas kasutada ruumi, kuidas liita tantsuga erinevaid efekte ja põimida kokku eri lugusid.
Selles peitus ka küsitavusi. Lavastuse tervikus võis ära tunda õige mitu piiblist laenatud süžeelõiku, kuid tantsul on lugude jutustamises omad piirid ja nii jäid ka need eri lood veidi lünklikeks ja tervik meelevaldseks – tugevamad osised moodustasid just mittenarratiivsed sõnumid.
„Tantsiv torn” on õhus olevate trendide mõttes huvitav teos. Lavastuses oli esindatud suur osa elemente, mis kuuluvad cirque nouveau varasalve. Nendest tähtsam oli aga elav vaatemänguline atmosfäär – nagu tsirkuses. Selles oli oma võlu ja loov sisu.
Hästi klappis lavastusega ka Ülo Kriguli saatemuusika, mis sündis kohapeal eri pillidest ja milles oli varjundeid alates igasugustest kolinatest kuni tavalise akordioni melanhoolsete helideni. Väga stiilne ja ühtaegu meeleolukas muusika on kõrgem klass, kuigi ta elab oma õigustatud elu vaid koos selle tantsulavastusega.
„Tantsiv torn” on suurepärane näide eri maade kunstnike tulemusrikkast ja väärt koostööst.
Tantsulavastus
„Tantsiv torn”
•• Lavastus, kontseptsioon, koreograafia: Saša Pepeljajev
•• Arhitekt: Pavel Pepeljajev
•• Muusika: Ülo Krigul
•• Kostüümid: Reet Aus
•• Valgustus: Timo Ollila
•• Täna kell 19 Kultuurikatlas