Erinevalt tavalistest tarkuseterade kogumikest tegeleb see atlas igapäevaste inimlike probleemidega, mitte ei

räägi ainult “rahutu hinge” janunemisest armastuse ja mõistmise järele.

•• Sebastian Rompa, mida ütlete lugejale, kes “Kogemuste atlase” esmakordselt avab?

Elu on teekond. Ja teel olles läheb vaja kaarti. “Kogemuste atlas” on üks uutmoodi ja loominguline viis oma elule pilgu heitmiseks. See eeldab tunnetuslikku mõtlemist ja näitab kõikvõimalikke suhteid, mis elu jooksul tekivad.

•• Kuidas tuli mõte teha selline omapärane raamat?

Olen elukutselt kaardikirjastaja. Ühel hetkel mõtlesin, et võiks ju teha teistmoodi kaarte – mitte neid, mis näitavad tegelikku maailma, vaid meie sisemist, mentaalset maailma. Siis viis elu kokku Jean Klare’i ja Louise van Swaaij’ga, kes olid teinud väikese kaardi – fantaasiatest. Minu ettepanek oli arendada sellest kaardist välja terve “Kogemuste atlas”.

•• Mis seob “Kogemuste atlase”, n-ö mentaalse kartograafia, ja reaalse kartograafia ehk “tõelised” atlased?

Tegelikult mitte midagi. Ometi on kaartide kui selliste kasutamine meile kõigile väga tuttav. “Kogemuste atlases” on kasutatud kaardistamise traditsioone, need kaardid näevad välja nagu pärisatlase “normaalsed” kaardid.

•• Võrguküljel www.atlasofexperience.com võib iga soovija teha oma isikliku kogemuste kaardi. Mis mõte sellel on?

See on vägagi mõttekas! Tegelikult võib kõike oma elus kaardistada lasta: karjääri, perekonna, sõbrad… Seda võimalust kasutab väga palju inimesi, neile meeldib mõte “kanda iseennast kaardile”.

•• Raamatu sõnalises osas torkab silma tsitaatide rohkus – alates Parkinsonist ja lõpetades Xenophoniga. Kuidas on need valitud?

Tekstide autor on Ilja Maso, Utrechti ülikooli filosoofiaprofessor. Minu ideeks oli lahti kirjutada need teemad, millega me kõik oleme kokku puutunud. Kaardid selles atlases peavad olema nende teemadega suhestatud.

Tekstid on kirjutatud filosoofilisest ja psühholoogilisest vaatenurgast lähtuvalt. Tõenäoliselt põhinebki atlase edukus asjaolul, et see ei ole seotud religiooniga. Ja et iga lugeja leiab raamatule oma tõlgenduse.

•• Mis keeltes on atlas ilmunud ja kui palju seda on müüdud?

Ilmunud on ta seni hollandi, inglise, jaapani, türgi, saksa, prantsuse, norra, rootsi, taani, hispaania, hiina, portugali ja itaalia keeles. Nüüd ilmub raamat siis eesti ning järgmisel aastal veel poola, ungari ja vene keeles.

•• Kes on atlase tüüpiline lugeja?

Nii naised kui mehed, intellektuaalsem ostjagrupp. Vanuselt 18 ja 45 eluaasta vahel.

•• Kas on veel atlasi plaanis?

Jah, on. Just praegu programmeerime ärimaailma atlast. Nii tarbijale kui firmale mõeldud versiooni. Kõik põhineb tosinal võtmeküsimusel, mida iga ettevõte peaks endalt küsima. Möödunud aastal müüsime seda raamatut Frankfurdi messil seitsmesse riiki.