Peamiselt seetõttu, et ühistranspordi hinnad hakkasid kiiresti kasvama. Toona oli kuupilet 56 eurot, nüüd 89 eurot.

Meie arvates on piletite süsteem ebaõiglane: kõik maksavad sama palju, olenemata sissetulekust. See on suur probleem neile, kel on vähe raha.

Me leiame, et kõigil peaks olema õigus linnas vabalt ringi liikuda. Kui oled vaene ja elad äärelinnas, oled tõenäoliselt üsna isoleeritud, sest ei saa endale linna sõitmist lubada. Lisaks on küsimus keskkonnahoius, kliima soojenemise vähendamises ning massilise autostumise peatamises.

Meie ettepanek on asendada piletid maksudest rahastatud süsteemiga: tõstes inimestele tulumaksu või maksustades ettevõtteid – enamik sõite tehakse ju tööle ja tagasi.

Missuguseid reaktsioone teie tegevus ühiskonnas on tekitanud?

Muidugi on see paljusid ärritanud, aga tekitas avalikkuses ka suurt huvi – juba meie nimi planka ehk jänes oli intrigeeriv. Palju meediakajastust kutsus esile piletikontrolöridest teavitamise SMS-süsteem ja solidaarsusfond, kuhu liikmed maksavad iga kuu 10 eurot. Fondist maksame kinni trahvid, kui keegi piletita sõitmisega vahele jääb. Nii et meie liikmeskond kasvas väga kiiresti ja kõigub nüüd 500–1000 vahel.

Poliitikutele ja linnajuhtidele tekitasite ilmselt tõsist peavalu.

Nad olid meiega väga-väga karmid. Aga tähtis on teha vahet, et me küll rikkusime transpordiameti reegleid, aga me ei rikkunud seadust. Kui meie tegevus oleks olnud illegaalne, oleks see organiseeritud kuritegevus.

Meid kutsuti parasiitideks, meid üritati kinni panna, kuid neil õnnestus paari aastaga sulgeda vaid sõnumiteenus, mis niikuinii polnud selleks ajaks aktiivne. Üritati ka sulgeda meie pangakonto ja veebilehekülg.

Loe edasi tasulisest versioonist