Üsna karmid reklaami- ja müügipiirangud ning kõrged aktsiisid kehtivad ka meist põhjapool, heaoluoaasides, kus aga juuakse vähemalt palja silmaga vaadates ikkagi kaunis janukalt. Näiteks Norra, kus alkohol on väga kallis – suuresti just joomise vähendamiseks kõrgele tõstetud aktsiiside tõttu –, raporteeris 2014. aastal, et alkoholitarvitamine on kuningriigis jõudnud kõigi aegade rekordini. Olenemata sellest, et toidupoodides müüakse ainult lahjasid jooke (vt graafik). Rootsi pidi 2012. aastal tunnistama, et 1992. aastast on sealne rahvas 16% rohkem jooma hakanud. Samal ajal enamikus arenenud riikides alkoholitarvitamine pigem kahanes, keskmiselt 2,5% (OECD uuringu järgi).

Kas kõrgemate aktsiiside ja reklaamipiirangutega rahva tervist parandada lubav uus valitsus on siis valejälgedel? Kas need piirangud ikka aitavad joomist vähendada?

Vasta ka küsitlusele SIIN!

Avalehele
79 Kommentaari
Loe veel: