08.08.2013, 04:30
Aegviidus taastatakse Eesti raudtee ajalugu
Ajalooliste tõsiasjade asjastunud kehastust hoiavad, kaitsevad ja taastavad sageli asjaarmastajad. Nii ka Aegviidus.
FOTO:
Kui 1870. aastal Aegviidu jaama ehitati, siis plaaniti see Paldiski–Tallinna–Gattšina liinile harujaamaks. See tähendab, et siit pidi raudtee lahknema lõuna poole Tartusse. Projekt oli kokkuhoidlik, tüüpne, kuid jaamahoonelt ja kõrvalhoonetelt ei puudunud historitsistlikud nikerdised. Peale puidust jaamahoone kuulusid ansamblisse kivist veetorn ja puidust välikemmerg, kaks teenistujate elamut, pagasiait, paekivist jääkelder ja punasest tellisest saun. Ja veel üks kivist maja, mille otstarve selgub siis, kui arvestada, et Aegviidust pidi saama sõlmjaam. See on üsna esinduslik kaarakendega depoo, mis ei olegi oma otstarvet täitnud.